تنها 30 مدرسه در بجنورد یک شیفت هستند/ هنرستان های خراسان شمالی با استانداری ها فاصله دارند


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888234

ابوالکاسم اکبری با اشاره به اینکه خراسان شمالی با کمبود حاد فضای آموزشی مواجه است گفت: هم اکنون 142 مدرسه از 224 مدرسه این شهرستان در مرکز استان در دو شیفت مشغول به کار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالکاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش و فرهنگی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد با اشاره به اینکه بر اساس شاخص های مهم آماری خراسان شمالی از نظر زیرساخت های آموزشی از کشور عقب است، اظهار داشت: همچنین در شمال کشور. استان خراسان از سال 88. تنها تعداد محدودی از هنرستان های فعال دارای استاندارد ملی هستند.

اکبری افزود: طرح هایی مانند معماران آموزش و پرورش (خشت اول دبستان)، طرح آینده پژوهی هنرستان های خراسان شمالی، طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان با کمک والدین و پزشکان قطعا می تواند به برقراری عدالت کمک کند. در کیفیت آموزش و پرورش نیز نقش مهمی ایفا می کند.

وی به حذف برخی رشته های فرسوده در هنرستان ها اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است که با در نظر گرفتن اقلیم و نیاز منطقه، رشته های جدید مورد نیاز بازار کار خراسان شمالی جایگزین رشته های فرسوده شود.

اکبری با تاکید بر اینکه مخرب بودن مدارس و کمبود شدید فضاهای آموزشی از جمله مشکلات آموزش و پرورش خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: عمده مشکلات آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی این استان در شهرستان بجنورد و برخی از مدارس این شهرستان است. به عنوان ساختمان اداری استفاده می شود..

دیدگاهتان را بنویسید