تجهیزات هنرستان های گلستان به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889027

وحید فرحی گفت: در حال حاضر برای تجهیز مدارس و هنرستان های استان به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با وجود اینکه رشد اعتباری خوبی داشته ایم، در نظر داریم در سال های آینده نسبت به گذشته مدارس بیشتری را تجهیز کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ وحید فرحی مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان به اتاق خبر گلستان ما پیوست و با خبرنگاران این سریال گفت و گو کرد.

فرحی گفت: امسال 17 پروژه آموزشی با زیربنای 21 هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان داریم که این پروژه تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش می شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان گلستان ادامه داد: سیستم های گرمایشی در 402 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان در حال نوسازی است که امیدواریم بتوانیم تا روز اول مهرماه این پروژه را به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

فرحی یادآور شد: 75 هزار متر مربع محوطه سازی در دستور کار نوسازی مدارس است که تا مهرماه به اتمام می رسد و اعتبار این پروژه را با حدود 14 میلیارد تومان ادامه می دهیم.

وی بیان کرد: همچنین 85 میلیارد تومان برای تجهیزات اختصاص داده ایم که اعتبارات این اداره کل در سال تحصیلی 1400-1401 تقریباً پنج برابر سال گذشته بوده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر برای تجهیز مدارس و هنرستان های فنی و حرفه ای و هنرستان ها به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با وجود اینکه رشد اعتباری خوبی داشته ایم، در نظر داریم در سال های آینده بتوانیم مدارس بیشتری را نسبت به گذشته تجهیز کنیم.

فرحی افزود: بیش از 90 درصد وام های خیرین در حوزه مدرسه سازی است و 10 درصد این وام ها برای تجهیزات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید