کرمانشاه به 15 ایستگاه لرزه نگاری نیاز دارد/ خرید بیش از 3 میلیارد تومان تجهیزات


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900893

فرهاد فروزی با اشاره به مستعد بودن کرمانشاه در برابر زلزله گفت: این استان به 15 ایستگاه لرزه نگاری دائمی نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با بیان اینکه در حال حاضر 6 ایستگاه لرزه نگاری دائمی در استان کرمانشاه فعال است، اظهار داشت: با توجه به اینکه زلزله مشکلی غیرقابل پیش بینی است، افزایش تعداد این ایستگاه ها ضروری است.

مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه افزود: ایستگاه های پنج گانه فوق در شهرستان های صحنه، هرسین، گهواره و جوانرود قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 بزرگترین زلزله در شهرستان های سرپلذهاب و کسرشیرین رخ داد، گفت: استانداری کرمانشاه با هماهنگی و همکاری موسسه ژئوفیزیک در ماه آینده ایستگاه لرزه نگاری در حوالی سرپلذهاب حوالی روستای سرمیل را به بهره برداری می رساند.

فروزی تجهیز تمامی استان ها به ایستگاه لرزه نگاری را ضروری دانست و اظهار داشت: استان کرمانشاه به 15 ایستگاه دائمی لرزه نگاری نیاز دارد.

احداث 5 ایستگاه لرزه نگاری موقت در استان کرمانشاه

وی با اشاره به زلزله خیز بودن استان کرمانشاه و حساسیت منطقه به لرزه خیزی، توسعه ایستگاه های لرزه نگاری در استان برای پوشش بهتر تمامی منابع لرزه نگاری استان، خاطرنشان کرد: دستگاه های لرزه نگاری مدرن در 5 نقطه استان در شهرستان های پاوه ، قطعه قصرشیرین، سومار، گیلانگرب و حمیل نصب می شود و برای خرید این تجهیزات بیش از 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه زلزله یک پدیده طبیعی است، ادامه داد: افزایش دانش و آگاهی و نحوه مقابله با این بلای طبیعی و همچنین سازه های اساسی مطابق با مقررات نظام مهندسی می تواند گام مهمی در کاهش خسارات وارده باشد. از زلزله ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید