تکمیل پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه 2.8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


ساعت: 10:01
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887544

رضا داودی گفت: برای تکمیل فاضلاب شهر کرمانشاه 2800 میلیارد تومان نیاز داریم که مشکل شبکه کلکتور خطوط انتقال ایستگاه پمپاژ و دو مدول تصفیه خانه فاضلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا داوودی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: پروژه فاضلاب کرمانشاه یک پروژه بزرگ و بزرگ است که دارای اجزای متعددی است.

مدیر آبفای استان کرمانشاه افزود: این پروژه شامل شبکه جمع آوری فاضلاب، خطوط انتقال، ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه است که در حال حاضر دارای مدول تصفیه خانه برای جمعیتی بالغ بر 325 هزار نفر با ظرفیت 60 هزار مکعب است. متر در Rabotim شبانه روزی.

وی خاطرنشان کرد: طی سال های گذشته پروژه های زیادی از جمله شبکه فاضلاب به اتمام رسیده و در حال حاضر 70 درصد این شبکه مهندسی شده است.

داودی تصریح کرد: 30 درصد باقیمانده در قالب شبکه سنتی ساخته شده و بنا داریم متناسب با میزان وام های اعلام شده سالانه آن را به شبکه مهندسی مدرن تبدیل کنیم.

وی گفت: شبکه های فاضلاب عمدتاً در بافت قدیمی و اصلی شهر کرمانشاه سنتی است که بهره برداری از آن در این مکان ها بسیار سخت است.

مدیر آبفای استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر 320 کیلومتر در این مناطق نیاز به کار دارد که این کار بسیار سخت و پرهزینه است، چرا که از نظر جغرافیایی و بافت شهری شرایط خاصی وجود دارد و مسیرها نیز هستند. خانه های عمدتا باریک و فرسوده و باید به ترتیب کارشان شروع شود.

وی ادامه داد: دو رودخانه در شهر کرمانشاه داریم که یکی از آنها درست از داخل شهر می گذرد و دیگری رودخانه شوران است که متاسفانه فاضلاب خام وارد این دو رودخانه شده که اعتراض مردم و امام را به دنبال داشته است.

داودی افزود: برای جمع آوری فاضلاب اولویت مدیریتی و اعتباری داریم و در حال حاضر برای تکمیل فاضلاب شهر کرمانشاه 2800 میلیارد تومان نیاز داریم که مشکل شبکه کلکتور خطوط انتقال ایستگاه پمپاژ و دو مدول تصفیه است. گیاه.

وی گفت: برای دو مدول تصفیه خانه 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به اعتبارات اعلام شده در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر نیست، برای بحث جداسازی رودخانه از کاراسو اولویت اصلی و آخر ماست. تکمیل شبکه فاضلاب جمع آوری و تصفیه فاضلاب می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید