تکمیل بیمارستان ولیعصر اراک به 500 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد / پیشرفت 80 درصدی پروژه و ظرفیت عملیاتی تا پایان سال

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص وضعیت بازی پروژه بیمارستان ولیعصر اراک گفت: پیشرفت پروژه خوب است و حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم. تمامی امکانات از قبیل برج های خنک کننده و کولرها نصب شده است و در حال حاضر تکمیل شده است تا امکانات نما.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم این پروژه را در موعد مقرر به اتمام برسانیم، مهم ترین نکته ارزیابی هزینه و اعتبار است که اخیرا جلسه ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار کردیم تا بحث مالی این پروژه را پیگیری کنیم تا پروژه تکمیل شود. بیمارستان ولیعصر بین 450 تا 500 میلیارد تن اعتبار نیاز است، زیرا با توجه به اینکه قراردادها با لیست های سال 99 است، طی دو سال تعدیل می شود.

جمالیان گفت: شایستگی ذکر شده این است که این پروژه از نظر عمرانی تکمیل می شود و در صورت تامین به موقع بودجه امسال شاهد کارکرد بیمارستان ولیعصر اراک خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیمانکار کمی عقب است اما امسال می تواند این پروژه را به اتمام برساند تا در نهایت این بیمارستان به مردم خدمت کند.

وی در خصوص سایر پروژه های در دست اجرا در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت دولت می توان از پروژه بیمارستان برای جایگزینی مجتمع درمانی طالقانی استفاده کرد. همچنین بحث خوابگاه خانوادگی دانشگاه علوم پزشکی اراک و مرکز دیالیز خیریه در اراک در نظر گرفته شده است.

جمالیان با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به استان مرکزی در هفته های آینده گفت: پروژه های سرپرست استان باید کمک خوبی به حوزه سلامت استان تلقی شود.

گفتنی است، تحقیقات و اجرای بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به عنوان مرکز زایشگاه تخصصی، درمانی و اورژانسی از سال 87 آغاز شد که به دلیل مشکلات اعتباری و نبود پیمانکاران موثر با تاخیرهای اساسی در ساخت مواجه است.

پروژه بیمارستان ولیعصر اراک با پیشرفت فیزیکی کمتر از 70 درصد سرانجام اسفندماه سال گذشته به پیمانکار جدید واگذار شد. امیدواریم با حذف این مجموعه درمانی سرعت انجام کار و جبران تاخیر در این پروژه مهم باشد. در دولت سیزدهم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید