4 دولت پذیرفتند اما بیمارستان ولیعصر اراک تکمیل نشد / انتخاب پیمانکاران ناکارآمد به دلیل شکست پروژه

ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۸
کد خبر: 1801633

اسفاری با تاکید بر اینکه مشکل عدم پیشرفت پروژه بیمارستان ولیعصر اراک فقط اعتباری نیست، گفت: در حال حاضر پیمانکار سوم در حال انجام این پروژه است و سوال این است که چه کسانی پیمانکاران قبلی را انتخاب کردند و چه اتفاقی می افتد. متأسفانه برخی از پیمانکاران با رانت و آشنایی انتخاب می شوند و به توانمندی های آنها توجهی نمی شود و به همین دلیل آنقدر به اتمام پروژه توجه نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب , در خصوص وضعیت پروژه بیمارستان ولیعصر اراک گفت: متاسفانه هر پروژه ای که در استان مرکزی شروع شده بود پس از مدت ها به اتمام رسیده است. . اینجا فقط بیمارستان ولیعصر نیست، «چهارراه غیرهمسطح سنجان نزدیک به 10 سال است که تعمیر می شود اما هنوز راه اندازی نشده است.

وی ادامه داد: همزمان با راه اندازی پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، پروژه بیمارستانی در کوم راه اندازی شد که هم اکنون تکمیل شده و در کوم در حال فعالیت است.

اسفری یکی از دلایل عدم پیشرفت پروژه را عدم پیگیری مقام معظم رهبری در استان عنوان کرد و افزود: ما نیز با مشکلات مشابهی مواجه هستیم.

نماینده اراکچانی گفت: متأسفانه برخی از پیمانکاران از طریق استخدام و تعیین وقت انتخاب می شوند و به فرصت های آنها توجه نمی شود و به همین دلیل آنقدر به اتمام پروژه توجه نمی کنند.

وی تاکید کرد: در پروژه بیمارستان 500 تختخوابی اراک به هیچ وجه مشکلی برای تامین وام نداشته ایم و هر بار که درخواست و پیگیری شود چون پروژه ملی است به نفع است. اما هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

اسفاری با تاکید بر اینکه مشکل عدم پیشرفت پروژه بیمارستان ولیعصر اراک فقط اعتباری نیست، افزود: عدم برخورد با پیمانکاران ناکارآمد یکی از مشکلات اساسی است. سومین پیمانکار هم اکنون در حال کار بر روی این پروژه است و سوال اینجاست که پیمانکاران قبلی چه کسانی انتخاب شده اند و چه اقداماتی برای آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: همین پیمانکار فردای آن روز در استان دیگری لابی کرده و پروژه هایی را به خدمت می گیرد که باعث ایجاد مشکل و نارضایتی می شود.

آصفری بیان کرد: پیمانکار قبلی می گفت پروژه باید به یک مقام ارشد استان سپرده شود و گروهی بگویند چرا این پروژه مهم عمرانی باید تبدیل به یک موضوع سیاسی شود، وقتی راه حل واحدی وجود ندارد این مشکلات به وجود می آید.

نماینده مردم اراک گفت: رهبری عالی استان باید در گذشته پیگیری می شد و لازمه شروع این پروژه این است که مدیران ارشد استان در این حوزه حضور فعال داشته باشند.

اسفاری اذعان داشت: سال گذشته در کمیته مشترک پیگیر اعتبارات این پروژه بودیم و تاکنون 5 تا 6 جلسه با آقایان نوبخت و میرکاظمی روسای گذشته و حال سازمان برنامه داشته ایم و عموماً مشکلی ندارند. با بودجه.”

وی در پاسخ به اینکه از 25 میلیارد اعتبار این پروژه، 17 میلیارد آن در قالب اسناد خزانه اعطا شده است، گفت: تمام پروژه های کشور با اسناد خزانه و اسناد خزانه انجام می شود و باید این پروژه ها را با اسناد خزانه تکمیل کنیم. وام’.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید