برای تکمیل طرح های هادی به 15000 میلیارد تن اعتبار نیاز داریم/1600 طرح هادی نیمه عملیاتی روستایی


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840103

محمدرضا شاملو تکمیل طرح های جامع کشور را مستلزم وام 15 هزار میلیارد تنی دانست و گفت: وام سالانه یک هزار و 100 میلیارد تن و این وام 10 درصد است، البته ما در کمیسیون شهروندی همچنان به افزایش اعتبار برای این بخش ادامه می دهیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، محمدرضا شاملو پنجشنبه شب در همایش دهیاری های شهرستان دابوداش آمل اظهار داشت: طرح راهنما روستایی یکی از فعالیت های بنیاد مسکن است که تدوین طرح هادی مستندسازی شهرهای زیر 25 هزار نفر، مقاوم سازی بیشتر 2 میلیون خانه برای چند سال نو، نوسازی منازل، بالغ بر 3.5 میلیون سند صادر شده در روستاها از جمله فعالیت هایی است که بنیاد مسکن در سال های اخیر انجام داده است.

وی با بیان اینکه ایمن سازی روستاها نیاز جدی مازندران است، گفت: در تدوین برنامه ششم اقتصادی ساخت و ساز در حوادثی مانند زلزله، سیل و مقاوم سازی مسکن را برعهده داریم، طرح گردشگری و درخواست پروانه ساختمانی از دیگر برنامه های بنیاد مسکن است. .

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بازنگری طرح هادی و تغییر کاربری در مازندران به معضلی تبدیل شده است. با توجه به اینکه جایگاه مازندران همواره مورد توجه بوده و حضور پرشور مردم از استان های دیگر هم تهدید و هم فرصت است که همواره نیاز مردم بومی را در نظر گرفته است، اما در یک ماه اخیر 450 تغییر کاربری در یک بخش داشته ایم. ما می خواهیم به همه جواب مثبت بدهیم، زمین های کشاورزی از بین می رود، بنابراین کسانی را که واقعا نیاز به پاسخگویی دارند بررسی می کنیم، هرچند بنیاد مسکن فقط منشی است، اما دستگاه های دیگری هم هستند.

وی از اجرای یک هزار و 600 طرح هادی نیمه تمام روستایی در کشور خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح هادی و بهبود محیط روستایی از انقلاب تاکنون 2 هزار و 470 روستا در مازندران در حال اجرای طرح هادی هستند که این رقم حدود 50 روستا است. درصد آن به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام مانده است.

شاملو با بیان اینکه توزیع وام ها در شورای برنامه ریزی انجام می شود، خاطرنشان کرد: در صورت کاهش وام برای سایر پروژه ها می توان وارد اتمام طرح های پایلوت شد البته در کل اعتبار ملی سال 99 برای شهرستان. آمل 7 میلیارد و 900 میلیون تن است که در گذشته پنج برابر شده و به 42 میلیارد تن رسیده است و امسال در تلاش هستیم حداکثر وام را در بودجه تصویب کنیم.

وی تکمیل طرح های پایلوت کشور را 15 هزار میلیارد تن عنوان کرد و گفت: وام سالانه یک هزار و 100 میلیارد تن و این وام 10 درصد است، البته کمیسیون مدنی به دنبال افزایش اعتبار برای این بخش در صورت اولویت دادن به پروژه است. تا نصف شهر آمل.

رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم روستاها با مشکل مواجه هستند و از حداقل توسعه محروم هستند. با توجه به اجرای طرح‌های پایلوت به صورت نیمه‌وقت، انتظار می‌رود بنیاد مسکن اولویت را برای تکمیل این پروژه‌ها قرار دهد.»

وی یکی از مشکلات بازنگری این طرح را در دسترس بودن کارشناسان خارجی عنوان و بیان کرد: این کارشناس داخلی به جای استفاده از کارشناسان استانی، شهری و داخلی می تواند بر اساس شناخت حوزه خود نظارت دقیق و بهتری بر بازنگری طرح داشته باشد و مردم نیز از این موضوع برخوردار باشند. برای مهاجرت از روستاها به شهر نمی رود.

سید عباس حسینی سرپرست آمل در ادامه با بیان اینکه پسماندهای آمل به زودی با کمک یک شرکت دانش بنیان رفع می شود، گفت: برای اولین بار یک شرکت دانش بنیان با تکنولوژی روز دنیا که تاکنون اجرا شده در آلمان، در دستور کار پسماند آمل است. تاکنون تحقیقات و کار انجام شده و اجرای کارتابل 15 تنی در آمل در نوبت است.

وی ادامه داد: این طرح که برای اولین بار در آمل برگزار می شود در بازگردانی 4 ماهه پسماند به این شهر انجام می شود و در صورت اجرای 18 ماهه این طرح مشکل پسماند در این منطقه برطرف می شود. حل شود.”

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بهترین برنج کشور در دابودشت تولید می شود، گفت: با تلاش شوراها و مردم این بخش، کل اجرای طرح ها برنامه ریزی شده است. اما نقطه ضعف آمل این است که به دلیل استراتژیک بودن شهرستان در 160 روستای آمل، طرح هادی نیمه تمام مانده و نیاز به اعتبار دارد.

حسینی با بیان اینکه تکمیل این پروژه ها 700 میلیارد تن نیاز دارد، خاطرنشان کرد: با وام های استانی و ملی در سال گذشته 44 میلیارد تن پاسخگوی اجرای این پروژه ها نبوده که بیش از 15 سال طول می کشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به راه های روستایی دهستان لاریجان، پاکسازی حاشیه کثیف جاده آمل – وزکز و آسفالت 300 متری جاده وازکز از جمله پروژه هایی است که با وجود 700 میلیارد تنی در این مسیر. از اعتبار امسال، به پروژه توجه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید