ایجاد مخازن جدید ذخیره آب شهری/ تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی نیازمند ۵۲۵ میلیارد اعتبار است

ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781188

مدیرعامل شرکت ویک سیور خراسان اعلام کرد؛

غلامحسین ساقی گفت: ایجاد مخازن جدید ذخیره آب شهری در استان به حجم 159 هزار و 200 مترمکعب برای حفظ پایداری آب در مناطق شهری در دست اقدام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلم حسین ساگی مدیرعامل آبفای خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به پروژه های آبرسانی شهری گفت: در استان از 24 شهر، 22 شهر دارای امکانات آبرسانی مناسب هستند.

ساکی افزود: دو شهرک گلمان و جکه سعود که اخیرا از روستا به شهر تبدیل شده اند دارای امکانات آبرسانی عادی هستند و وضعیت تاسیسات آنها نیاز به بهبود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سه راهکار تامین آب پایدار در مناطق شهری استان در دستور کار آب و فاضلاب قرار دارد، افزود: افزایش حجم مخازن ذخیره آب در مناطق شهری استان یکی از این سه راهکار است.

این مسئول با بیان اینکه تا قبل از سال 97 155 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شهری در استان وجود داشت، گفت: پس از سال 97 تلاش کردیم 159 هزار و 200 مترمکعب مخزن جدید ذخیره آب را در مناطق شهری استان در مدار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این حجم از مخازن جدید به 151 میلیارد تن اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: از 159 هزار و 200 مترمکعب مخازن جدید که در مناطق شهری استان آماده می شود، بخشی از آن تاکنون وارد شده است. . آنها به مدار پرتاب شده اند.

ساقی همچنین حفر چاه آب را از دیگر راهکارهای این شرکت در دستور کار آب پایدار در مناطق شهری استان عنوان کرد و گفت: تاکنون 33 حلقه چاه آب و 50 حلقه چاه دیگر از جمله در منطقه دره پلنگ حفر کرده ایم. شهر بوینور را اعمال کنید.

وی گفت: برای حفر 50 حلقه چاه جدید به 125 میلیارد تن اعتبار نیاز است تا از طریق منابع اعتباری استانی تامین شود.

مدیرعامل شرکت ویک سورنا خراسان یادآور شد: پس از حفر چاه های جدید باید عملیات آب رسانی، برق رسانی و نصب مخازن جمع آوری آب اجرا شود که در این راستا 616 میلیارد تن اعتبار تامین شود.

وی به عنوان یکی دیگر از برنامه های راهبردی این شرکت برای حفظ پایداری آب در مناطق شهری استان، اجرای برنامه فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف آب را برشمرد.

ساقی در ادامه خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اخذ مصوبه از شورای شهر استان مبنی بر لزوم بهسازی شبکه های آبرسانی شهری و روستایی اعتبارات تبصره 3 برای تعمیر شبکه های فرسوده آبرسانی شهری و روستایی تامین شود. مناطق استان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای مجتمع های آبرسانی در روستاها اشاره کرد و گفت: مجتمع های آبرسانی روستایی هم اکنون در دشت های قدیمی مانه و سملگان (برای پوشش 13 روستا)، پرسه راز و جرگلان در حال راه اندازی است. شهرستان‌ها برای پوشش 55 روستا، در دشت شهرستان اسفراین (با پوشش 106 روستا) و پایین دست سد شیرین دره در شهرستان‌های مانه و سملقان (برای پوشش 67 روستا) در دست اجرا هستند.

این مقام مسئول افزود: اجرای این طرح همچنین در مناطق زیدر-سارانی در شهرستان شیروان (برای پوشش 25 روستا)، در برج صندل آباد در شهر بوینورد (برای پوشش 12 روستا)، در شورک آباد برای پوشش هفت روستا) و در شهر نیز مغازه هایی در شیروان (برای 9 روستا) وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح آبرسانی برای هر دو روستای حسن سو و حسین آباد اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای تکمیل این مجتمع های آبرسانی روستایی به 525 میلیارد تن فولاد نیاز است.

ساکی یادآور شد: امسال 20 روستا برای احداث مجتمع های آبرسانی روستایی مذکور در زنجیره آبرسانی این مجتمع ها قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید