آزادسازی 3800 میلیارد تومان قیر برای اجرای طرح هادی روستایی/دلالان تسهیلات مسکن دندان آنها را تیز کرد.


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909513

اکبر نیکزاد با بیان اینکه امسال شورای اسلامی و دولت برای اجرای طرح سیم روستایی سه هزار و 800 میلیارد تومان قیر در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است گفت: از این هفته اعتبارات قیر به تمام استان ها پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، اکبر نیکزاد عصر امروز در بازدید از روستای پاشاکلا ساری اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت مسکن روستایی عده ای سودجو را گمراه کرده و می خواهند برای افراد غیر بومی در روستاها خانه بسازند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن به طور جدی با این قصور برخورد می کند، تصریح کرد: تسهیلات بانکی و قوانینی که برای ساخت مسکن روستایی در نظر گرفته شده است فقط مختص ساکنان محلی این منطقه است و ثروتمندان نباید وارد روستاها شوند و فضای روستا را به چالش بکشند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تسهیل در روند ساخت خانه های روستایی به معنای افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها نیست.

وی گفت: دولت وظیفه خود می داند که تمام تلاش خود را برای تسهیل اسکان آنها برای روستائیان متولی و وارث اراضی منطقه خود به کار گیرد.

نیکزاد افزود: سودجویان که در گذشته هیچ ارتباطی با روستاها نداشتند در برخی از مناطق روستایی اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز کرده اند که قطعا بررسی خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: باید ساختار روستاها برای روستاییان واقعی حفظ شود.

این مسئول ادامه داد: تمامی مشکلات پیش روی بازپرداخت وام نوسازی مسکن روستایی برطرف شده است.

نیکزاد افزود: مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و مسکن روستایی می تواند از تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود پنج درصد بهره مند شود.

وی گفت: متقاضیانی که از چهارم آبان ماه سال گذشته شروع به ساخت منازل خود کرده اند می توانند از این تسهیلات کم بهره بهره مند شوند.

نیکزاد ادامه داد: متقاضیان می توانند با داشتن پروانه مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا سال 1383 تنها 7 درصد مسکن روستایی در کشور پایدار بود افزود: سال گذشته 50 درصد مسکن روستایی نوسازی شد و پیش بینی می شود در سال 1410 تعطیلات بازسازی مسکن روستایی باشد. در سراسر کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی و دولت برای اجرای طرح سیم روستایی 3800 میلیارد تومان قیر در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است ادامه داد: از این هفته اعتبارات قیر به تمام استان ها پرداخت می شود.

نیکزاد گفت: 100 میلیارد تومان برای محرومیت زدایی روستاهای هر استان به شورای برنامه ریزی استان اختصاص یافته است تا برای اجرای طرح هادی هزینه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید