چند نفر از پرسپولیسی ها برای جانشینی باقری دندان تیز کردند

تا یک هفته پس از قهرمانی ارتش سرخ در جام حذفی، مدیریت این باشگاه مصمم به ادامه کار نبود تا جلسه باشگاه برگزار شود و اعضا به ادامه کار رضا درویش رای دهند. پس از این اتفاق مسئولان باشگاه پرسپولیس نزدیک به 10 روز سعی کردند با یحیی گل محمدی جلسه ای برگزار کنند و از او درباره برنامه هایش برای شروع تمرینات و همچنین لیست حضور و خروج جویا شوند. حدود سه هفته طول کشید تا یحیی تصمیم گرفت در پرسپولیس بماند و لیست خرید خود را در یک گفتگوی باشگاهی اعلام کند. اما او مدعی است که یک هفته قبل به درویش گفته بود با افرادی که قرار است قراردادشان تمدید شود، اقدام کند. در هر صورت پرسپولیس بر خلاف پارسال که دو هفته مانده به پایان فصل با بازیکنان مورد نظر خود مذاکره کرد، زمان زیادی را برای این فصل از دست داد تا جایی که یحیی مجبور شد تمرینات تیمش را دو روز بعد شروع کند و همچنان. هنوز مشخص نیست که این تیم با تمام اعضایش چه زمانی راه اندازی می شود. همچنین اگر قرار است قرمزها بدون چند بازیکن کلیدی شروع کنند، باید منتظر واکنش یحیی باشیم.

مذاکرات دراماتیک برای کاهش فشار

با شرایطی که در پرسپولیس پیش آمده، طبیعی است که هواداران این تیم نگران آینده تیم خود باشند. از این رو در دو سه روز اخیر هواداران این تیم در فضای مجازی از باشگاه خود انتقاد می کنند که چرا هنوز نمی توانند قرارداد بازیکنان آزاد را تمدید کنند و بازیکنان جدید به خدمت بگیرند. در این میان شاید صحبت های نمایشی با شهاب زاهدی که با باشگاه زوریا لوگانسک قرارداد دارد، بتواند تا حدودی از تنش بکاهد. بازیکنی که پیش از این مدعی شده بود باشگاه اوکراینی سه میلیون دلار بابت رضایتنامه اش پرداخت کرده و در چنین شرایطی پرسپولیس نمی تواند او را بخرد. با قوانین جدید سازمان لیگ نمی توان زاهدی را به صورت قرضی به پرسپولیس یا هیچ تیم ایرانی برد.

از دست دادن امید از مقانلو

شهریار مقانلو برخلاف آنچه در برخی رسانه ها و کانال های خبری عنوان شده بود بند فسخ قراردادش وجود ندارد و یک فصل دیگر با باشگاه سپاهان قرارداد دارد. با توجه به این مشکل، باشگاه پرسپولیس درخواست رسمی برای جذب این بازیکن به باشگاه اصفهانی ارائه نکرده است. چرا که مسئولان این باشگاه اطمینان دارند که سپاهان نمی خواهد مهاجم خود را از دست بدهد.

یحیی به این روزها فکر کرده بود

یحیی گل محمدی برای داشتن تیمی کامل و قابل رقابت با تیم های آسیایی از درویش خواست تا با حفظ تمامی بازیکنان، خود را برای حضور بازیکنانی چون محمدحسین کنعانی زادگان، سعید عزت اللهی، شهریار مغانلو و شهاب زاهدی در ترکیب تیمش آماده کند. که او می خواهد. این در حالی است که تنها کنعانی زادگان بازیکن آزاد است و درویش نیز برای جذب او اقدام کرده است، اما سایر بازیکنان با باشگاه آنها قرارداد دارند و طبیعتا نمی توان آنها را به پرسپولیس آورد. موضوعی که یحیی گل محمدی در آن اشراف بوده و هست. یحیی با در نظر گرفتن این مشکل قصد دارد طرح دیگری را برای باشگاهش در نظر بگیرد. این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که او به باشگاه اعلام کند که بازیکنان خارجی باید در پست هایی که نمی تواند بازیکنان مورد نظر خود را بیاورد، منصوب شوند. بدیهی است طی یکی دو روز آینده باید منتظر چند گزینه خارجی باشیم که یحیی از پرسپولیس به باشگاه ارائه می کند. بازیکنان خوب و گران قیمتی که با قرارداد بدون دلار و یورو آماده بازی در ایران هستند. قطعا این مشکل کار را برای باشگاه پرسپولیس برای تحقق خواسته های یحیی سخت می کند. اما وظیفه یافتن این بازیکنان بر عهده یحیی و عوامل مورد اعتمادش خواهد بود.

پریرا بیکار نماند

شاید برای خیلی ها از جمله مدیران باشگاه پرسپولیس عجیب بود که یحیی گل محمدی می خواست لئاندرو پریرا در تیمش بماند. به هر حال این بازیکن انتخاب یحیی بود و درویش با اصرار او یک سال و نیم با این برزیلی قرارداد بست. در چنین شرایطی اگر قرار بود پرسپولیس از پریرا جدا شود باید مبلغ زیادی را برای جلب رضایت او بپردازد و در آن صورت شرایط پرسپولیس برای خرید یک مهاجم خارجی دیگر بسیار سخت می شود. در این راستا یحیی ترجیح داد پریرا را در تیمش نگه دارد اما یک مهاجم خارجی دیگر را به جای شیخ دیاباته بیاورد.

عصبانیت درویش از برخی بازیکنان

برخی از بازیکنان پرسپولیس یا برای تمدید قرارداد با این باشگاه مبالغ هنگفتی را طلب می کنند و یا با بی ادبی به مذاکره مستقیم می پردازند. این مشکلات کار مدیریت باشگاه پرسپولیس را برای تمدید قرارداد برخی افراد بسیار سخت کرد. همین الان درویش ترجیح می دهد تسلیم خواسته های عجیب برخی بازیکنان شود و باید دید در روزهای آینده در این مورد چه اتفاقی می افتد. با شرایط فعلی بعید به نظر می رسد که تکلیف همه بازیکنان آزاد پرسپولیس قبل از شروع آماده سازی تیم مشخص شود.

مربیان خارجی پرسپولیس تا آخر هفته در ایران خواهند بود

باشگاه پرسپولیس با درخواست یحیی گل محمدی به دنبال آمادگی برای بازگشت مربیان خارجی خود به ایران است. اگر اتفاق خاصی نیفتد تا پایان هفته جاری راهی ایران می شوند. در مورد دستیاران خارجی یحیی باید گفت که آنها برنامه تمرینات پالس را در تعطیلات طراحی و آماده کردند. حتی بدنساز سرخپوشان اسپانیایی به آنها توصیه کرده بود که در تعطیلات چه تمریناتی انجام دهند.

او در مورد جانشینی باقری یحیی تصمیم می گیرد

مشخص است که شرایط برای ادامه کار کریم باقری در پرسپولیس مهیا نیست و چه این مربی بخواهد و چه نخواهد باید در این فصل از این دو نفر جدا شود. به خاطر همین مشکل باشگاه پرسپولیس تصمیم گیری برای جانشینی باقری را به یحیی سپرد. احتمال اینکه او بخواهد جای کریم را بگیرد بسیار اندک است. با این حال در این چند روز چند مربی به سرمربی این تیم برای دیدار از پرسپولیس پیام فرستادند.

دیدگاهتان را بنویسید