تمایل سایر کشورها برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است


ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921146

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تمایل به همکاری با جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده و گفت: کشورهای همسایه و سایر کشورها مانند چین، هند و روسیه آمادگی دارند تا همکاری با ایران در زمینه های مختلف

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; علی فخری در حاشیه بازدید از شرکت ایران ترانسفو در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: شرکت ها و ظرفیت های خوبی در استان زنجان وجود دارد. شرکت هایی مانند ایریکو و ایران ترانسفو روابط خارجی را در سطح منطقه ای و جهانی مدیریت می کنند.

وی افزود: در وزارت اقتصاد تلاش می کنیم اداراتی مانند شرکت های مذکور بتوانند از ظرفیتی که در گذشته ایجاد کرده اند و یا در آینده ایجاد خواهند کرد، بهتر استفاده کنند.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به اینکه تمایل به همکاری با جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است، گفت: اگر به سمت صنایعی برویم که در گذشته زمینه ها را آماده کرده اند. ما موفق خواهیم بود و در استان زنجان شرایطی وجود دارد و شرکت ها، صنایع و خطوط آماده ای وجود دارد که با کمک دولت و تسهیل روابط خارجی می توانیم این ظرفیت ها را از بالقوه به واقعی تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: کشورهای همسایه و سایر کشورها مانند چین، هند و روسیه تمایل به همکاری با ایران در زمینه های مختلف دارند و دولت نیز در تلاش است تا این زمینه های همکاری را توسعه دهد.

فکری گفت: بسیاری از عملیاتی شدن و دستیابی به این ظرفیت ها بر عهده ماست تا بتوانیم ظرفیت های موجود را فعال و موانع داخلی را برطرف کنیم.

وی در خصوص تاثیرات تحریم ها نیز تصریح کرد: بحث تحریم وقتی مطرح می شود معنا ندارد، به عبارت دیگر کشورها مخالف توسعه ایران هستند یا توسعه ایران در راستای توسعه ایران نیست. منافع این کشورهاست، بنابراین طبیعی است که این کشورها با ایران مخالفت کنند و مانع ایجاد کنند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید