نامه علی مطهری به آیت الله جنتی/ جا دارد از شما به عنوان اهل بیت شهید مطهری شکایت کنم.

نامه علی مطهری به آیت الله جنتی/ جا دارد از شما به عنوان اهل بیت شهید مطهری شکایت کنم.

روز جدید : به جای تعریف و تمجید از این زن (دختر مطهری / همسر لاریجانی) اینگونه به او پاداش می دهید … خودش را جای خدا گذاشته است …

پس از انتشار پاسخ شورای نگهبان به درخواست علی لاریجانی رئیس سه دوره مجلس شورای اسلامی برای بیان دلایل رد صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری 1400، علی مطهری نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نامه مجلس شورای اسلامی به آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان.

البته وی این نامه را از موضع دیگری نوشته است: به عنوان خانواده شهید مرتضی مطهری، زیرا در پاسخ شورای نگهبان به طور غیرمستقیم به سفر خارج از کشور همسر و دختر علی لاریجانی اشاره شده است و این دو «دختر و نوه شهید مطهری» و.

متن نامه فرزند آیت الله مطهری و نایب رئیس سابق مجلس به دبیر هیأت امنا به شرح زیر است:

«آیت الله جنتی
دبیر محترم هیئت امنا

با سلام، متوجه پاسخ هیئت امنا به درخواست دکتر علی لاریجانی مبنی بر اعلام دلایل رد صلاحیت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری با امضای جناب عالی شده و باعث تعجب و حیرت شد. من معتقد نیستم که متن پاسخ را خوانده و امضا کرده باشید و اگر خوانده اید در حالت طبیعی بوده است، اما ممکن است در خلسه روحی و عرفانی بوده اید و امضای شما را گرفته باشند. این نامه جفای بزرگی است به خانواده آقای لاریجانی و البته بیت مرحوم استاد آیت الله مطهری که شما افتخار حضور در درس ایشان را داشتید.

در بند 4 این نامه یکی از دلایل رد صلاحیت این بوده است: «اقامت و ادامه تحصیل برخی از اعضای بدوی در کشور متخاصم با انگلستان برخلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی». اولاً این سفر در سال 1362 بوده یعنی قبلاً در سال 88 تصویب شده بود. دوم اینکه از شما می پرسم وقتی همسر دختری قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را دارد آیا پدر حق دارد از همراهی دخترش جلوگیری کند. ??

در بند 5 این نامه دلیل دیگری برای رد صلاحیت آمده است: «سفرهای مکرر اعضای خانواده به خارج از کشور از جمله اروپا و آمریکا و فرزند دیگر شما مقیم آمریکا». خوب بود این سفرهای متعدد را بشماریم و در عین حال بفهمیم کدام اعضای خانواده؟ همسر آقای لاریجانی و دخترش که مبتلا به سرطان است، در سال 87 به توصیه پزشکان برای گرفتن عکسی که در آن زمان در ایران نبود، یک سفر 5 روزه به انگلستان داشتند. آیا این سفرهای متعدد به خارج از کشور از جمله اروپا و ایالات متحده است؟

عجیب است! به جای تجلیل از همسر آقای لاریجانی و فرزند استاد شهید مطهری که در طول 40 سالی که آقای لاریجانی در پست های مهمی که آقای لاریجانی داشتند یا حتی به مناسبت روز زن وارد مجلس شدند، حتی با ایشان به خارج از کشور سفر نکردند. با ماشین پراید بود و مسئولان باور نمی کردند همسر رئیس قوا با پراید به مجلس بیاید. مدتی او را دور نگه داشتند. جا دارد ما به عنوان منزل شهید مطهری به شورای نگهبان و جناب عالی شکایت کنیم.

اما قسمت دیگر این پاراگراف «فرزند دیگر شما در ایالات متحده می ماند» است. آیا همان دختری که سرطان دارد و الحمدلله بهبود یافته و دوره پزشکی خود را در دانشگاه تهران به پایان رسانده است که شوهرش که او هم پزشک است می خواهد برای تحصیل به آمریکا برود، این دختر گفت نمی آید. ، چون هیئت امنا می تواند چند سال بعد مشکلی پیش بیاید؟ اینکه خودت را جای خدا بگذاری و با سرنوشت انسان ها بازی کنی چه منطقی دارد؟

در بند 6 آمده است: «عدم رعایت اصل ساده زیستی مسئولان بر اساس فهرست اموال غیرمنقول مربوط به همسر و فرزندان اعلام شده از سوی مراجع قانونی کشور». از همین مراجع قانونی کشور تقاضا دارم لیست اموال این خانواده را منتشر کنند. بله، خود آقای لاریجانی هم طبق معمول و هم مثل سایر مردم از پدرشان و همسرشان از پدرشان ارث برده اند، آیا این عدم رعایت اصل سادگی است؟ اما اگر در زمان رحلت پیامبر حضور داشتی، همان کاری را می کردی که خلیفه اول با فاطمه (علیها السلام) کرد و فدک را از او می گرفتی.

در بند 7 به عنوان یکی دیگر از دلایل رد صلاحیت آمده است: «شرکت تلقی شده در بخشهایی از اغتشاشات و وضعیت نامطلوب در مدیریت مستقر». جالب اینجاست که این موضوع نقش آقای کلیباف را به عنوان رئیس فعلی مجلس روشن کرده است، زیرا او امروز نیز به دولت کمک می کند، بنابراین در برخی از آشفتگی ها و آسیب های فعلی نقش دارد و معتقد است شورا باید رد صلاحیت شود. این در واقع باعث فریب هیئت امنا و شکست جمهوری اسلامی می شود. اگر امروز خمینی و آیت الله مطهری را پیش شما داشته باشم واقعا خجالت نمیکشید؟

در بند 3 آمده است: «مداخله یکی از فرزندان در قراردادهای خدماتی و ساختمانی مجلس شورای اسلامی در دوران ریاست شما بر مجلس شورای اسلامی». این هم عجیب است. اگر سندی دارید ارائه دهید. من 12 سال است که در مجلس هستم و مدتی است فرزندان آقای لاریجانی را در مجلس ندیده ام. علاوه بر این، دو پسر او معمولاً در این کار خوب نیستند. پسر بزرگش دکترای مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف گرفت و علیرغم دعوت های متعدد برای پذیرش مناصب دولتی، هیچ کدام را رد نکرد و با حقوقی ناچیز به صورت آزاد مشغول به کار شد و پسر کوچکتر پس از آن مدرک لیسانس گرفت. فارغ التحصیل رشته مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف و هم اکنون در قم مشغول تحصیل در رشته علوم اسلامی است.

بند 2 دلیل دیگری را بیان می کند: «کمک به افراد رد صلاحیت شده و حفظ نمایندگی آنها و استخدام برخی از آنها در سمت های تحت امر خود». عجیب است که عملکرد رئیس مجلس مورد انتقاد قرار گرفته است. وظیفه هر رئیس مجلس این است که ظلم به نمایندگانی را که به ناحق رد صلاحیت و مورد ظلم هیأت امنا قرار گرفته اند مورد پیگرد قانونی قرار دهد و حتی الامکان از آنها در مناصب مختلف استفاده کند. منظور شما این است که هیئت امنا بی گناه است و همه تصمیماتش صحیح است. بعید است شما خودتان چنین نظری داشته باشید.
در بند 1 دلیل دیگری برای رد صلاحیت به شرح زیر بیان شده است: «مواضع و اظهارات سیاسی در مورد موضوعات و دوره های مختلف از جمله اغتشاشات 2009». این هم یکی از عجایب روزگار است. اولاً این تخلف از سخنان سخنگوی سابق شورا است که گفته بود ما اظهار نظر را رد نمی کنیم. دوما در بحث اجتماعی همه مثل شما نظر بدهند؟ پس آزادی بیان که مردم را مثلاً انقلابی کرد، چطور؟ ثالثاً آقای لاریجانی کجا و چه زمانی در قبال حوادث سال 88 به ضرر نظام موضع گیری کرد؟ تمام تلاش او این بود که دو طرف را به اعتدال نزدیک کند.

نکته اصلی این است که راهی جز تغییر رویه ای که از انتخابات مجلس 1377 و انتخابات ریاست جمهوری 1400 در پیش گرفته اید و پایان دادن به نظارت استصوابی با تعبیر خودتان که منجر به ظلم و ستم و حذف گسترده می شود وجود ندارد. اکثریت مردم .. بهتر است با مردم صادقانه رفتار کنیم.

مثلاً در دو انتخابات گذشته بهتر بود با مردم صحبت می کردید، چون مثلاً بحث ارزیابی انرژی هسته ای یا […] ما این دو انتخابات را موقتاً به این شکل خاص برگزار می کنیم و شاید مردم قبول کنند. در این صورت نیازی نبود که افراد و نهادها با اختراع و ابداع حرفه های بی اساس و دروغین افرادی مانند آقای لاریجانی را که شانس رای دادن آنها را زیاد می دانند رد صلاحیت کنند و آنها را تابع جناب عالی قرار دهند.

بدینوسیله از جنابعالی به عنوان دبیر هیأت امنا خواهشمندم علت رد صلاحیت اینجانب در مجلس یازدهم و ریاست سیزدهم را بر اساس قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاست های کلی انتخابات به اطلاع بنده برسانید. در مورد ریاست جمهوری اگر دلیلش نبود پرونده اجرایی است چرا دو نفر با پرونده اجرایی کوچکتر تایید شدند؟ پیشاپیش از شما متشکرم.

ارادتمند شما
علی مطهری »

دیدگاهتان را بنویسید