عباس عبدی: بعید است که حتی یک وکیل نیمه معروف از نامه آیت الله جنتی به لاریجانی دفاع کند.

عباس عبدی: بعید است که حتی یک وکیل نیمه معروف از نامه آیت الله جنتی به لاریجانی دفاع کند.

روز جدید عباس عبدی در یادداشتی درباره نامه هیات امنا به علی لاریجانی و پاسخ وی نوشت: نامه آقای جنتی نشان داد که هیات امنا برای رسیدگی به صلاحیت های افراد روند کاری قانونی، منطقی و مطمئنی ندارد.

منتقدان هیأت امناء بارها این ایرادات جدی را مطرح کرده اند، اما به دلیل نبود فضای باز در شورا، هیچ گاه سندی ارائه نکرده اند که این انتقادات را به این وضوح مستند کند.

کافی است به این قسمت از نامه توجه کنید: «رأی گیری مخفی صورت می گیرد و ممکن است مستندات آرای اعضای هیأت امناء یکسان نباشد و طبق تصمیمات در موارد مشابه در سایر نهادها، هر یک از اعضاء. به یک یا چند گزارش یا اطلاعات آنها توجه کرده است.”

منظور از عبارات فوق این است که مجموعه ای از مطالب چه علیه افراد و چه علیه افراد مورد انتقاد قرار می گیرد که هیچ یک از آنها به صورت منصفانه و متعارف تایید نشده است. فردی که این اتهامات به او وارد می شود از آنها اطلاعی ندارد و فرصت دفاع از خود را ندارد و در نهایت حاضران بر اساس برداشتی که از گفته شده یا حتی منظور خود دارند رأی می دهند. صراحتاً خدای متعال در روز قیامت با بندگانش طوری رفتار نمی کند که با مردم این گونه رفتار کند. خداوند به اعضای بدن انسان شهادت می دهد، اما در این روند جایی برای حضور متهم وجود ندارد. جالب است که حتی به زشتی چنین روندی که به صورت مکتوب و رسمی اعلام کرده اند، پی نبرده اند؟ رفتار طبیعی و منطقی چیست؟ ابتدا باید عناوین رد صلاحیت ها یا شرایط لازم برای احراز صلاحیت به طور کامل فهرست و تعریف شود. درست مثل قانون سپس هر گونه اتهامی را علیه یا علیه شخص مرتبط با این عناوین مطرح کنید.

باید بتوان با انتقاد و رد این ادعاها از خود دفاع کرد و سپس به اثبات و رد هر کدام رای داد. اما حرف دلالت دارد که: اول; هیچ گردش کار منصفانه و تعریف روشنی از عناوین رد و صدور گواهی وجود ندارد.

جالب اینجاست که شش نفر از آنها وکیل هستند و می دانیم که چند وکیل روی هر به اصطلاح نظری و فتوایی یک خشخاش می گذارند تا اشتباه یا حقی ضایع نشود، اما اینجا به ساده ترین شکل ممکن سرنوشت یک ملت را رقم می زنند. مسیر. با وجود این قدرت، در شرایط فعلی حتی اندکی خود را مسئول نمی دانند.

دومین؛ اکثر ادعاهای مندرج در نامه، حتی در صورت صحت، ربطی به قابل پذیرش بودن متقاضی ندارد.
سوم؛ حتی این موارد نامناسب نیز عموماً نادرست و تحریف شده بودند.
چهارم؛ همه اینها برای مردی با 43 سال سابقه در سطوح عالی نظام در این ساختار سیاسی و برادرش نیز از اعضای هیئت امنا است. خودش به همه اینها نزدیک نشست و ایستاد.

در مصاحبه مکتوب مفصلی که قبلاً با یکی از پژوهشگران هیئت امنا در مورد انتقادات شورا داشتم و اخیراً در باشگاه، توضیح دادم که هیئت امنا عالی ترین نهاد حقوقی کشور است، اما تعداد کمی از حقوقدانان حاضر به دفاع از آن هستند. تصمیمات . . آهسته آهسته نامه می تواند دلیلی جدید و قطعی بر ادعای من باشد، فکر نمی کنم حتی یک وکیل نیمه معتبر از استدلال های نامه دفاع کند.

دیدگاهتان را بنویسید