آیت الله صادقی الگوی اخلاق بود/ تلاش علمای بزرگ لرستان برای برافراشتن پرچم اسلام و اهل بیت(ع)

ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789412

حجت الاسلام شاهروحی گفت: آیت الله صادقی اسوه اخلاق بود و بیش از 80 سال در مقام تدریس، تعلیم، تعلیم و تبیین مبارزه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سعید احمد شاهروحی به نقل از سفیر ایران گفت: آیت الله صادقی عالمی بود که بیش از 80 سال در مقام تدریس، تعلیم، تعلیم و تبیین مبارزه کرد. در سال 1338 در حوزه علمیه اصفهان، قم و سپس نزد آیت الله کمالوند در خرم آباد اقامت گزیدند و پیش از آن در سفرهای تبلیغی به استان لرستان به عنوان مبلغی خوش زبان، آگاه و بصیر خدمت می کردند.

وی افزود: استان لرستان زادگاه علما، حقوقدانان و اندیشمندان بزرگی است که نام های شناخته شده ای در حوزه علمیه قم، نجف و سراسر کشور به شمار می روند، حوزه ای که روزی به عنوان نهالی برای نورستک توسط اینها شروع به کار کرد. بزرگان این استان به فراگیری معارف و دین مبین اسلام پرداخته اند، در حالی که امروزه شاهد 26 مدرسه علمیه در استان لرستان هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: همه این ها تحت الشعاع مجاهدت های علمی، اخلاقی و معنوی این روحانیت استان قرار گرفت و باید درس عبرتی برای نسل آینده باشد تا علمای بزرگ استان را در این مسیر ببینند که پرچم اسلام و اهل بیت (ع) برافراشته است چه رنجی کشیده اند.

حجت الاسلام شاهروحی گفت: این استان از چنان موازین اخلاقی برخوردار است که با وجود اقتدار و صلابت، حتی با مخالفان نیز برخورد شایسته ای داشته است و این وظیفه ما را بر دوش طلاب و روحانیون که همه به آن نیاز داریم، سنگین می کند. . می تواند پرچمی را که به امام (ره) و بعد از ایشان از سوی رهبری سپرده شده است، همه ما در کنار مردم و جوانان حزب اللهی و جوانان انقلابی، محکم و استوار نگه داریم و به دست امام عصر (عج) برسد.

وی گفت: امروز شاگردان آیت الله صادقی و اقشار مختلف مردم برای شرکت در مراسم وداع با این بزرگمرد حاضر شدند و راهیان نوری که توسط این عامل بزرگ و سایر علما تعیین شده است می توانند با هدایت این بزرگوار به این مقصد برسند. راهنما. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید