آمریکا و تاریخ جنایات علیه بسیاری از کشورها / سیاست های مضحک کشورهای مسلط در قبال تروریست ها


ساعت: 14:55
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880228

آمریکایی‌ها مدت‌هاست که به تروریست‌ها با دید دوگانه نگاه می‌کنند، آن‌هایی که به نفع آمریکا جنایت می‌کنند و بدترین و خشن‌ترین اعمال غیرانسانی را انجام می‌دهند، نمی‌دانند، بلکه ملتی را که برای منافع خود با تروریست‌ها می‌جنگند، تروریست می‌خوانند. می دانند مهم ترین جنجال در نظام سیاسی آمریکا مربوط به دو گروه تروریستی منافقین و داعش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ۸دی، آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته توانسته است با استفاده از نخبگان تمامی مردم جهان به ویژه نخبگان کشورهای توسعه نیافته از جمله آسیا، آفریقا و حتی کشورهای کمتر توسعه یافته اروپا، به علم و فناوری دست یابد. مخالف این نوع سیاست نیست و هیچ عاقلی مخالف توسعه و پیشرفت علمی و فنی نیست و به تعبیر رهبر انقلاب جمهوری اسلامی کشوری است که بر اساس اسلام و فرهنگ بومی دنبال توسعه و پیشرفت است.

اما توسعه آمریکا با مخالفت آزادگان جهان مواجه است، زیرا این تحول بر اساس جنایات متعدد شکل می گیرد، به نوعی با سیاست راهزنی و جنایت علیه دیگر کشورهای آمریکایی و برتری خود نسبت به دیگر ملت ها، آمریکایی ها نظام سیاسی توسعه یافته است


کودتای 28 مرداد 1332

شاید بتوان قدیمی ترین توطئه موثر آمریکا علیه ملت های آزاد را در واقعه 7 مرداد 32 دید که آمریکا در یک توطئه و کودتا دکتر مصدق را برکنار کرد و محمدرضا شاه پهلوی را جایگزین وی در اداره کشور کرد. بدون شک اگر دکتر مصدق می توانست در آن سال ها حکومت جمهوری ایجاد کند و از تمام نیروهای ملی بومی برای پیشرفت استفاده کند، امروز ایران بسیار توسعه یافته تر از امروز بود، ملت هایی که امروز در آسیا پیشرفته به حساب می آیند، از جمله چین و کره جنوبی. از آن روزها شروع به توسعه کرده اند.

مدیریت علمی منابع ایران موضوع مهمی است. اما کشور آنطور که باید در مدار علم قرار نمی گیرد زیرا چارچوب فعلی کشور بر اساس دوران پهلوی است. نظام اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی،ورزشی وسیاسی در دوران پهلوی پایه گذاری شد و برخی از مافیاهای قدرت و ثروت و برخی فرهنگ های نادرست به ویژه در عرصه اقتصاد از همان روزها ریشه دوانید و متاسفانه تا امروز ادامه دارد که می توان در نظام بانکی و بحث مسکن دیده می شود.

دوبار به تروریست نگاه کنید

آمریکایی ها اینگونه به تروریست ها نگاه طولانی دارند، کسانی را که به نفع آمریکا جنایت می کنند و بدترین و خشن ترین اقدامات غیرانسانی را انجام می دهند تروریست نمی خوانند، بلکه ملتی را که برای منافع خود با تروریست ها می جنگند، تروریست می خوانند. .خواندن.

مهمترین این نوع جنجال ها مربوط به دو گروه تروریستی منافقین و داعش است که معاون سابق رئیس جمهور آمریکا علناً در جمع گروهک تروریستی منافقین حضور پیدا کرد و از آنها علیه ایران حمایت کرد، گروهی که مردم را با یک سلاخی می کردند. تیغ دهه شصت به بدترین شکل کشتند و با هزاران بمب گذاری ناجوانمردانه فضای رعب و وحشت را در جامعه ایران ایجاد کردند.

حالا جالب است که آمریکا در سال های جنایت علیه مردم عراق و سوریه از منافقین حمایت می کرد و کاری با داعش نداشت اما به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گویند که از گذشته با منافقین و داعش می جنگد. 40 سال، یک گروه تروریستی! این نوع نگاه وحشیانه آمریکا به مقوله تروریستی حتی شامل افرادی می شود که در سپاه پاسداران خدمت کرده اند که شاید مضحک ترین راه برای مقابله با یک گروه مردمی و ریشه دار در ایران باشد.

آمریکا با این نگاه مضحک به پرونده تروریسم و ​​به همین بهانه، رهبر ملت ایران را ناجوانمردانه و مظلومانه شکنجه می کند تا ثابت کند بزرگترین دولت تروریستی جهان، دولت آمریکاست.

ریاکاری آشکار آمریکا; فشار بر مردم ایران و حمایت از مردم

یکی دیگر از ژست های آمریکا در این سال ها ژست حمایت از مردم ایران است، این ژست بسیار خنده دار است، از طرفی آمریکا با انواع تحریم ها، تحریم های اقتصادی و حواله های مالی و … ورود قانون منع از طرفی او برای مردم ایران صحبت می کند. آمریکا برای رسیدن به سیاست خود، فشار بر مردم را هدف اصلی خود می داند که منجر به کاهش درآمد ملی ایران و شدیدتر شدن فشارهای اقتصادی شده است.

سابقه جنایات علیه بسیاری از ملت ها

آمریکایی ها هر کسی را که با آنها مخالفت کند تروریست می خوانند، اما در 100 سال گذشته از بیشترین تروریست ها حمایت کرده اند و بیشترین جنایات را مرتکب شده اند و از صدام در کشتار ملت ایران و نسل کشی شیعیان عراق توسط آمریکا و اواخر وقت آمریکا حمایت کرده اند. حمله به عراق و جنایات فراوان در آن کشور ممکن است یک نمونه جدید و ملموس برای همه ایرانیان باشد.

جنایت علیه ملت ژاپن با حمله اتمی به هیروشیما و با خاک یکسان کردن آن شهر ژاپنی، حمایت از نسل کشی مسلمانان در بوسنی، جنایات کشورهای آسیایی، آفریقا و حتی تحریم های شدید علیه ونزوئلا و همسایگانش. کشورها نشان دهنده استکبار آمریکاست.

موضوع دیگر فلسطین و یمن است که آمریکا از آن ها حمایت نکرد، آسیبی ندیدند، اما در جنگ با روسیه از مردم اوکراین حمایت کردند و این نوع دوگانگی همیشه در سیاست آمریکا دیده شده است.

در نهایت باید گفت که جمهوری اسلامی با علم و پیشرفت آمریکا مخالف نیست، بلکه با نگرش و جنایات آمریکا، دزدی و غارت منابع دیگر کشورها و در بسیاری از موارد با دوگانگی کشور مخالف است.

/ انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید