آمریکا و غرب به سمت سیاست شکست بازدارندگی می روند/ اجازه نمی دهیم سیاست بازدارندگی آمریکا علیه ایران اجرا شود.


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919706

حمیدرضا ترقی گفت: آمریکا و غرب به سمت شکست سیاست بازدارندگی پیش می روند و می خواهند خواسته های خود را به ایران تحمیل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره استفاده غربی ها از طرح ب علیه ایران، اظهار داشت: طرح ب که از سوی برخی کارشناسان مطرح شده است، اگرچه آمریکایی ها همچنان موضع روشنی در رابطه با اجرای آن دارند. چهره ایران اعلام نشده است، اما در دولت بایدن توسط برخی اندیشکده‌های مرتبط با امنیت آمریکا طراحی شد که در صورت شکست سیاست‌های بازدارندگی، ایالات متحده استراتژی بازدارندگی را دنبال کند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمریکا در سال‌های اخیر سیاست بازدارندگی را در پیش گرفته و تلاش می‌کند ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای باز دارد و البته ایران نیز بر اساس فتوای رهبر انقلاب، این سیاست را واقعیت داشته باشد و معتقد است که توسعه سلاح های هسته ای کشتار دسته جمعی جزء دکترین نظامی ایران نیست، بنابراین ما اقدام به ساخت چنین سلاحی نخواهیم کرد.

ترقی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیاست زدگی بر محافل روشنفکری اروپا و آمریکا حاکم است و سیاست را در دروغ، ریا و بی صداقتی می بینند، تصور می کنند که ایران نیز از چنین سیاستی رنج می برد، لذا این موضوع را مطرح کردند که علاوه بر اتخاذ سیاست، به جای اتخاذ سیاست … آنها باید سیاست بازدارندگی را اتخاذ کنند که می تواند به اقدامات نظامی علیه ایران منجر شود.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر می رسد کشورهای غربی به جای حل مشکل اصلی خاورمیانه و جلوگیری از همه این مشکلات در منطقه، مسیر اشتباه دیگری را در پیش خواهند گرفت.

به گفته ترگی، مشکل اسرائیل باید حل شود زیرا اسرائیل به کلاهک های هسته ای زیادی در خاورمیانه و در قلب آسیا مسلح است. ص. و هیچ یک از قوانین و مقررات مربوط به سلاح های کشتار جمعی، کاهش، مهار و کنترل تصویب یا رعایت نشده است، در نتیجه تا زمانی که اسرائیل از سلاح های هسته ای خلع سلاح نشود، نمی توان انتظار داشت که کشورهای منطقه دست به چنین اقدامی بزنند. از این ساز استفاده کنید از استفاده یا مخالفت با استفاده از سلاح هسته ای توسط اسرائیل استفاده نکنید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به جای استفاده از سلاح هسته‌ای برای مقابله با اسرائیل، می‌تواند از روش‌های دیگری در این راستا استفاده کند. در واقع، جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست بازدارندگی در برابر حمله نظامی اسرائیل را در پیش گرفته و به اسرائیل اجازه حمله اتمی به ایران را نمی دهد و برای جلوگیری از توسعه طلبی اسرائیل در منطقه، ایجاد بلاتکلیفی و عدم اطمینان از سیاست مهار اسرائیل پیروی می کند. تعارض.

ترقی بیان کرد: ایران به دنبال حفظ صلح و جلوگیری از مداخله خارجی در منطقه است و در واقع موضع روشنی برای مقابله با داعش و کمک به کشورهای منطقه برای مقابله با تروریست ها و ناامنی هایی دارد که مورد حمایت اسرائیل بودند. وی امروز نیز در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین موضع محکمی در خصوص برقراری صلح دارد و همچنین در رابطه با جنگ آذربایجان و ارمنستان به دنبال برقراری صلح بوده و سعی در میانجیگری دارد.

جمهوری اسلامی ایران حافظ صلح در منطقه است

وی بیان کرد: سیاست های یاد شده نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران حافظ صلح در منطقه است، در حالی که منافع اسرائیل و آمریکا در جنگ و درگیری نظامی بین کشورها و مردم منطقه است و اگر مردم منطقه باشند. در منطقه در صلح زندگی می کنند که یک جریان خارجی است و با کمک عناصر افراطی در 90 کشور جهان جنگ را به منطقه تزریق و تحمیل خواهند کرد و انرژی، امکانات، اقتصاد و سرمایه ملی این کشورها را نابود خواهند کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: به نظر می رسد برجام سایه جنگ را از سر ما برداشته است، در واقع بر اساس توافقی که در آن زمان منعقد کردند، سیاست های جنگ طلبانه آمریکا و غرب علیه ایران تقریبا متوقف شده است. این یک واقعیت است که کشورهای غربی نیز آن را پذیرفتند، اما اگر قرار است برجام یک سیاست بازدارندگی موفق تلقی شود، چرا از برجام خارج شدند و به تعهدات خود در مورد پایداری برجام عمل نکردند؟

ترقی اذعان داشت: آمریکا و غرب به سمت شکست سیاست بازدارندگی پیش می روند و می خواهند خواسته های خود را به ایران تحمیل کنند، هرگونه تهاجم نظامی اسرائیل، آمریکا و هر کشور دیگری به خاک کشورش را تجهیز و توانمند می کند.

وی افزود: امروز حتی اجازه نمی دهیم استراتژی مهار آمریکا در مورد جمهوری اسلامی اعمال شود، هرچند آنها هم می دانند که وضعیت جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که می تواند با راهبرد فوق الذکر مقابله کند. و بر این اساس مهار ایران تحت شرایط خاصی انجام خواهد شد.» که اسرائیل از سلاح‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای خود خلع سلاح شده و سرنوشت ملت فلسطین به آنها واگذار شده است، در غیر این صورت این نوع استراتژی خطر بسیار بالایی دارد. به غربی ها نتیجه ای نخواهند گرفت، اما ممکن است این میزان پایبندی ایران به قوانین بین المللی و تعهدات مربوطه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید