اجازه نمی دهیم هیچ پروژه ای بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اجرا شود

ساعت: 19:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801987

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه حافظان محیط زیست گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید از محیط بانان حمایت همه جانبه کنند، بنابراین قانون حفاظت باید زودتر نهایی شود و در دولت پیگیر این موضوع هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر امشب (چهارشنبه) مصادف با 8 آذرماه روز ملی هوای پاک طی سخنانی در مراسم افتتاح پروژه های فنی و فرهنگی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: نباید از مسائل زیست محیطی غافل شد. : هرگونه کم کاری در مسائل زیست محیطی ظلم به ما و آیندگان است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات دولت سیزدهم در خصوص حفاظت از محیط زیست ادامه داد: اگرچه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که برخی از آنها زمان بر است، اما باید توجه داشت که حل مشکلات زیست محیطی نیازمند همت عمومی است. همه مردم و دستگاه های مختلف باید تمام تلاش خود را برای حل آن به کار گیرند.

این مخبر افزود: مردم باید در حوزه های نظارتی به دستگاه های مسئول کمک کنند چرا که دامنه فعالیت ها و مسائل زیست محیطی کل جغرافیای کشور را در بر می گیرد و بسیار گسترده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر حمایت همه جانبه حافظان محیط زیست گفت: مجلس، دولت و قوه قضائیه باید از محیط بانان حمایت همه جانبه کنند، بنابراین قانون حفاظت باید زودتر نهایی شود و در دولت پیگیر این موضوع هستیم.

وی گفت: اجازه نمی دهیم هیچ پروژه ای بدون در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی در کشور اجرا شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک و نقش آن در حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا گفت: همه دستگاه های مسئول باید مجدانه مسیر توسعه و تکمیل دولت الکترونیک را طی کنند.

در مراسم امروز «سامانه نظارت بر اجرای هوای پاک»، اتص «اتصال سه ایستگاه پایش کیفیت هوای منطقه ویژه عسلویه به سامانه پایش کیفی هوای کشور موضوع مواد 20 و 21 آیین نامه اجرایی کاهش و کنترل آلودگی – هنر 3 قانون هوای پاک “” اتصال سیستم های نظارت فوری آلودگی دودکش ها و فاضلاب های صنعتی به سیستم کلی اکولوژیک تبصره 3 هنر. ماده 11 قانون هوای پاک “” سامانه معاینه فنی موتورخانه ها با همکاری سازمان استاندارد کشور ماده 17 قانون هوای پاک اعلام شد.

علاوه بر افتتاح برنامه رادیویی «پیام طبیعت» برای افزایش سواد زیست محیطی و ترویج فرهنگ عمومی، 9 عنوان کتاب در زمینه آموزش تخصصی سازمان های مردم نهاد و سازمان های مردم نهاد و همچنین سامانه جامع مدیریت پسماند ارائه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید