پروژه 550 هزار هکتاری با محدودیت اعتباری و بحران آب / سد مارون 2 بدون مجوز زیست محیطی


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822576

هدرهم امیری زاده گفت: اجرای فاز 2 پروژه 550 هزار هکتاری علاوه بر محدودیت اعتباری با بحران آب نیز مواجه است و بیشتر آن با طرح آبیاری تحت فشار انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هدرهم امیری زاده رئیس جهاد کشاورزی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت: کاهش بارندگی در استان و مناطق بالادست به ویژه حوزه کرخه، بخش کشاورزی خوزستان را تابستان امسال با تنش شدید آبی مواجه می کند.

وی با بیان اینکه شهر شادگان در انتهای حوضه مارون قرار دارد، گفت: بخشی از آب شهرستان را مارون و مابقی را کارون تامین می کند، بنابراین با احداث سد وضعیت آب منطقه بهتر می شود. اداره می شود.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تالاب شادگان حق آبه دارد و با این شرایط پروژه سد مارون 2 اجرا می شود. در سال جاری تفاهم نامه ای با یک شرکت ژاپنی برای احیای این تالاب امضا شد.

امیری زاده ادامه داد: همچنین سد مارون 2 باید مجوزها و درخواست های زیست محیطی لازم را دریافت کند و در شرایطی که امکان کاربردهای زیست محیطی تالاب شادگان را فراهم کند، این سد ساخته می شود.

وی افزود: اگر احداث سد مارون 2 به باغ شادگان آسیب وارد کند؛ قطعا جلوگيري خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه محدودیت اصلی اجرای فاز 2 پروژه 550 هزار هکتاری در حال حاضر سقف اعتبار است، گفت: این پروژه نیز با بحران آب مواجه است و بیشتر فاز 2 انجام می شود. در پروژه آبیاری تحت فشار جهت کاهش مصرف آب.

امیری زاده در ادامه از همکاری بیشتر با شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان خبر داد و افزود: پیشنهادهایی برای بسته های حمایتی در حوزه کشاورزی و دامداری ارائه شده و در دست بررسی وزارتخانه و استانداری است. “

وی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با ادارات و سازمان های تخصصی و رعایت الگوی کشاورزی علاوه بر رضایت کشاورزان از بروز هرگونه بحران جلوگیری شود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید