کارخانه فلزات و روی درزین بام دارای مجوز زیست محیطی است/عواقب اجتماعی دلیل تعطیلی کارخانه


ساعت: 09:52
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885503

نجمه نظری با اشاره به دریافت مجوز و ارزیابی زیست محیطی کارخانه دارزین بم گفت: اما با توجه به تبعات اجتماعی پیش آمده و اقدامات بعدی که انجام شد و بر اساس اخبار رسانه ای، سرمایه گذار کارخانه متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در روزهای گذشته خبری مبنی بر عدم افتتاح کارخانه شمش و روی درزین بم در رسانه های استان کرمان منتشر شد و دلیل این امر اعتراض چند ماهه برخی از گروه های مردمی بود. در شرق کرمان ایجاد نخواهد شد و فرض بر این است که مکان دیگری برای استقرار این واحد صنعت معدن در همان شهر در نظر گرفته شود.

نجمه نظری در گفتگو با را آرمان; وی با بیان اینکه کارخانه دارزین بم پروانه زیست محیطی دریافت کرده و کارخانه دارای پروانه ارزیابی است، گفت: اما با توجه به تبعات اجتماعی که این کارخانه داشته و بر اساس پیگیری هایی که انجام شده، این کارخانه اقدام به فیزیکی نکرده است. پیشرفت در فاز اولیه این کارخانه اصلا ساخته نشده است.

معاون محیط زیست انسانی و حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: هر جا استعلام زیست محیطی انجام شد، نظر داده شد و مجوز گرفته شد؛ ضمناً زمانی که این کارخانه ساخته شد و شروع به فعالیت کرد، با رعایت تمامی مقررات و حساسیت های زیست محیطی موجود، کارخانه باید آلودگی ها را کنترل کند تا آلودگی ها از بین برود.

وی بیان کرد: از نظر زیست محیطی چون این کارخانه دارای پروانه است، هیچ مانعی برای احداث آن وجود ندارد. اما با توجه به تبعات اجتماعی پیش آمده و اقدامات بعدی و بر اساس اخبار رسانه ای، سرمایه گذار از تاسیس کارخانه منصرف شده است.

نظری خاطرنشان کرد: اما از نظر زیست محیطی با توجه به اینکه این کارخانه دارای مجوز و ملزم به رعایت مقررات است، مانعی برای راه اندازی آن نیست، اما از نظر تبعات اجتماعی این موضوع در سایر موارد بررسی می شود. مسئولین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید