مشکل زیست محیطی کارخانه های فرآوری زیتون طارم باید از طریق مناطق صنعتی حل شود

ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793333

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون گفت: با توجه به لزوم راه اندازی تصفیه خانه برای حل مشکل پساب تاسیسات فرآوری، این موضوع با محیط زیست درست است اما محیط زیست باید به شرکت فشار وارد کند. خواص به جای فشار دادن واحدهای تولیدی.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی عباسی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص حل مشکل پساب کارخانه های فرآوری در کشور گفت: شرکت مالکیت صنعتی باید مشکل پسماند را حل کند چرا که زمین بدون زیرساخت های لازم توسط این شرکت در اختیار کارخانه های فرآوری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر اقدامات متعددی از سوی شرکت شهرک های صنعتی انجام شده است، افزود: شرکت نگین سبز با وام 5 میلیارد تنی پالایشگاه خود را به صورت پایلوت احداث کرده است که یکی از واحدهای پیشرو در این امر محسوب می شود. رشته. اتفاق می افتد.

این کارمند خاطرنشان کرد: شرکت مالکیت صنعتی سازوکاری برای فرآوری پسماند ندارد و اگرچه رفع این مشکل یکی از وظایف شرکت مالکیت صنعتی است اما هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

رئیس شورای ملی زیتون گفت: با توجه به لزوم احداث تصفیه خانه برای حل مشکل پساب کارخانه های فرآوری، این امر حق با محیط زیست است، اما محیط زیست باید به جای تامین منابع، شرکت مالکیت صنعتی را تحت فشار قرار دهد. فشار بر واحدهای پردازش.

عباسی یادآور شد: بر اساس بخشنامه شرکت های صنعتی شهری، کارخانه های فرآوری زیتون کلاس 5 محسوب می شوند و از شرکت شهرسازی صنعتی مجوز دریافت کرده اند که به همین دلیل این شرکت باید زیرساخت ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه واحدی که پروانه بهره برداری نداشته باشد مجبور به فروش عمده محصولات خود می شود که این امر منجر به افت 9 درصدی ارزش افزوده می شود، افزود: برای رفع مشکلات کارخانه های فرآوری زیتون، کارکنان استان نیاز دارند. برای مداخله در این موضوع

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بدون مجوز 80 درصد کارخانه های فرآوری زیتون در کشور، افزود: این واحدها به دلیل نداشتن مجوز نمی توانند از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید