مسائل زیست محیطی و مالیاتی مسئولیتی در قبال مالیات آلودگی / بهره برداری از پروژه میدان مقاومت تا پایان سال ندارد.


ساعت: 22:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815313

میرنظام با تاکید بر لزوم پرداخت سهم شهرداری از عوارض آلایندگی صنعتی بر اساس قانون، گفت: درآمدهای حاصل از این صنایع را اعلام می کنیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک امشب در نشست بررسی عملکرد 6 ماهه شورای شهر اراک در دوره ششم در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 6 ماه از آغاز به کار ششم می گذرد. دوره شورای شهرداری اراک اجازه دادیم مدام با رسانه ها گفتگو کنیم چرا که یکی از رسالت های شورای شهر علاوه بر فعالیت ذاتی که بر ارائه خدمات شهری و ارتقای سطح اجتماعی نظارت دارد، همکاری با رسانه ها به مردم در مورد مصوبات به صورت شفاف اطلاع رسانی کنند.

میرنظامی ادامه داد: شورای شهرداری اراک طی این 6 ماه تقریباً 165 تصمیم در 32 جلسه اتخاذ کرده است که موضوع آن خرید 60 دستگاه اتوبوس به ارزش 162 میلیارد تن است که 12 میلیارد تن آن وام و مابقی از محل وام های داخلی در سال جاری است. با هدف ارتقای رضایتمندی شهروندان و کاهش آلودگی هوا.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی با مصوبه شورا آغاز شد، افزود: اخیرا با مصوبه وزارت کشور 22 سهمیه برای اراک در نظر گرفته شد که با 80 درصد دولت نوسازی می شود. سهم و مابقی از طریق وجوه شهرداری».

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: تصویب اصلاحیه بودجه 1400 و بودجه 1900 میلیارد تنی 1401 با سهم قابل توجه 72 درصدی حوزه عمرانی از دیگر اقدامات شورای ششم است. . و توجه ویژه ای به مناطق محروم شد.

ساماندهی اراضی ولی آباد و صالح آباد امری خارج از شورا است

میرنظامی گفت: تشکیل ستاد اراضی ولی آباد و صالح آباد که البته یک موضوع خارج از دادگاه است از دیگر مواردی است که در شورای ششم پیگیری می شود و در صورت وجود اراده در سایر دستگاه ها و مسئولان استانی، نظر همه است. اعضای شورا باید حل شوند، مشکلات در این محدوده است.

وی در خصوص مشکلات پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس در اراک گفت: طرح پرداخت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی که یکی از مطالبات شهروندان است متاسفانه مدتی است که به دلیل قرارداد قبلی که ما به تعویق افتاده است. برآورده نشده اند. وی ادامه داد: معاهده جدیدی امضا شده است، این موضوع به تازگی حل شده و با تصویب این طرح در شورا، به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به رویکرد روادید شورای ششم به مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: حمایت از فعالیت های موثر فرهنگی و ورزشی یکی دیگر از برنامه های در دستور کار شورا است و اقدامات و مصوباتی در این خصوص اتخاذ شده است. “E.

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کندی پیشرفت کار پروژه های بزرگ عمرانی اراک گفت: متاسفانه سه پروژه همزمان در میدان مقاومت، میدان امام حسین(ع) و تقاطع سه راهی خمینی(ره) به شورای ششم ارائه شده است. واضح است که ما این سه پروژه کارشناسی را برنامه ریزی و تامین مالی نکرده ایم.

میرنظامی ادامه داد: طبق قرارداد در پروژه میدان مقاومت هیچ تاخیری نداریم و این تقاطع تا پایان سال آماده بهره برداری می شود. همچنین با توجه به تعداد پروژه های نیمه تمام، تمرکز کار ما در سال آینده این است که) سریعتر انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک پرداخت سهم شهرداری از عوارض آلایندگی صنعتی را یکی از مطالبات جدی دولت شهری دانست. اراک سبز باید خطاب به شهرداری باشد اما متاسفانه علیرغم اینکه دوبار با اداره کل محیط زیست برای معرفی صنایع آلاینده و سازمان امور مالیاتی برای اعلام درآمد این صنایع مکاتبه کرده ایم اما تاکنون مکاتبه نکرده ایم. جواب گرفته ایم، هرچند مدت کوتاهی به اراک نمی آییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید