فعالیت های معدنی نباید باعث تخریب و آلودگی محیط زیست شود/نیاز به تامین آرامش ساکنان باباعلی در حین بهره برداری از معادن


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901061

جلسه بررسی مشکلات معدن روستای باباعلی با حضور فرماندار بهار، مدیرکل محیط زیست استان و مسئولان مربوطه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; روح الله نباتی فرماندار بهار در جلسه بررسی مشکلات معدنی روستای باباعلی اظهار داشت: باید چند موضوع را در نظر داشته باشیم که اولاً بهره برداری از معادن است؛ در این راستا باید به بهره برداری از معادن اشاره کرد. همه نهادهای ذیربط باید برای استخراج موادی که در زیر زمین وجود دارد همکاری کنند، زیرا استخراج مواد موجود در معدن به پیشرفت کشور کمک می کند و اگر موادی مانند آهن، فلزات و مواد معدنی نداریم با سایر کشورها تماس بگیریم. حداقل در حال حاضر. در این زمینه تا حدودی نیاز داریم!


روح الله نباتی تاکید کرد: علاوه بر حمایت از معدن، باید چندین نکته دیگر را نیز در نظر بگیریم که اصلی ترین آن این است که منابع طبیعی در خطر نیست، شاید در دنیا با استخراج، سنگ یا کوه هم همین طور باشد. نابود.


نباتی در اواسط این نشست، محیط زیست را دومین موضوع مهم در بحث معدن دانست و گفت: نباید محیط زیست با معادن آلوده شود. همانطور که در دنیا محیط زیست با استخراج معادن آلوده نمی شود، ما نیز باید تلاش کنیم که محیط زیست به خطر نیفتد و این موضوع باید برای عوامل معدنی برجسته شود و نظارت نیز برای این منظور است..


فرماندار بهار آرامش و آسایش مردم را مهمترین چیز دانست و تاکید کرد: وظیفه ما این است که آب، خاک، هوا و محیط زیست انسانی آلوده نشود و در این راستا مردم آزرده خاطر نشوند و در تعمیق قرار گیرند. این امر در حد توان و با مطالعه گزارش زیست محیطی و همچنین نظر کارشناس مقرر گردید مدیر عامل معدن، شورا و دهیاران این روستا، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و سایر مسئولین ذیربط در جلسه حضور یابند. جلسه بعدی..


فرماندار بهار تعطیلی معادن را غیرممکن دانست و تاکید کرد: بدون شک به مردم روستای باباعلی کمک خواهیم کرد اما باید در نظر داشت که تعطیلی معادن به دلیل منافع ملی امکان پذیر نیست و می توان این کار را انجام داد. طبق قوانین و مقررات ..


وی تصریح کرد: بهینه ترین وضعیت ممکن در این زمینه شرایطی است که نه مردم آسیب ببینند و نه محیط زیست و در عین حال ما به معدنکاری ادامه دهیم. این حرکت مشکلی است که سال ها انجام نشده و به تعویق افتاده است اما قصد داریم این مشکل را حل کنیم..


وی در ادامه خواستار چاره اندیشی از سوی مسئولان ذیربط شهرستان شد و گفت: ضمن حفظ تولید باید به مردم روستای باباعلی کمک کنیم..


روح اله نباتی فرماندار بهار در پایان گفت: معدن مسئولیت اجتماعی در قبال روستا دارد و با توجه به درآمدی که دارد باید هزینه کند و انتظار می رود روستا با ساخت ورزشگاه، زمین چمن به وظایف اجتماعی خود عمل کند. یا پروژه های مناسب برای این روستا.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید