ما اجازه نمی دهیم رئیس جمهور مرتبط با آمریکا انتخاب شود


ساعت: 19:56
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900501

آرزو می کنم همه جریان های سیاسی در این کشو بر سر انتخاب رئیس جمهور مناسب برای مرحله کنونی به توافق برسند. نه رئیس جمهوری که به آمریکا متصل باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نعیم قاسم، معاون سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز شنبه گفت که همه جریان‌های سیاسی در این کشو باید بر انتخاب رئیس‌جمهوری مناسب برای مرحله کنونی توافق کنند.

پایگاه خبری انصارالله به نقل از قاسم نوشت که ایجاد مشکل و تحریک مردم بی فایده است. زیرا این افراد از هیچکس در دنیا اطاعت نکرده اند و از سفارتخانه های خارجی (آمریکا و عربستان سعودی) و دستورات آنها اطاعت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: مشکل لبنان آمریکاست که هر روز بیشتر به سمت فروپاشی خود خم شده است. اما زمینه برای رئیس جمهور شدن یک مرد مرتبط با سفارتخانه ها فراهم نیست.

قاسم با بیان اینکه مجلس منتخب نماینده واقعی مردم لبنان است، تصریح کرد: باید توافق شود. [بین احزاب] اتفاق افتاد، اما آمریکا می خواهد شرایط خود را تحمیل کند. [آمریکا] وقتی مردم ما طعم آزادی و کرامت را چشیدند، این بار سبک می شود.

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه مردم لبنان از آمریکا دستور نمی گیرند، خاطرنشان کرد: آمریکا حزب الله را تحریم کرد و به بانک ها رفت. مشخص شد که حزب الله دارایی های خود را در چمدان حمل می کند [و در بانکها قرار ندارد]. ما توسط شما کنترل نمی‌شویم و روش‌هایی را انتخاب می‌کنیم که به ما در پیروزی مقابل شما کمک می‌کند.

وی خطاب به آمریکا گفت: مقاومت تسلیم نخواهد شد. ما موفق شدیم؛ چون با خدا بودیم. آنها از همه ابزارها استفاده کردند تا چهره ما را مخدوش کنند و ما را عقب مانده و تروریست بدانند. این تبلیغات به آنها کمک نمی کند. زیرا ما وارد راهی می شویم که به نفع بشریت است.

قاسم در نهایت ایجاد نیروی بازدارنده علیه رژیم صهیونیستی را ناشی از سه گانه ارتش- ملت-مقاومت دانست و گفت: اگر این سه گانه نبود، سرزمین لبنان آزاد نمی شد و اگر قدرت حزب الله نبود، لبنان آزاد می شد. منابع دریایی آن از جمله نفت و گاز را تصرف کرده اند.

سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله اخیرا از مردم آن کشور خواسته است که از سیاست آمریکا در آن کشور دوری کنند. وی گفت: برخی مرتکب اشتباه می شوند که در انتخابات احتمالی آینده منافع آمریکا را تامین می کنند یا برای نجات لبنان برنامه ریزی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید