استراتژی تحریم و بازدارندگی نظامی علیه ایران شکست خورده است


ساعت: 22:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921464

رئیس سابق شاخه اطلاعات نظامی رژیم موقت صهیونیستی اعتراف کرد که راهبرد تل آویو علیه ایران که مبتنی بر تحریم های سخت اقتصادی و ایجاد طرح بازدارندگی نظامی آمریکا بود، شکست خورده است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ژنرال تامیر هیمن، رئیس سابق شاخه اطلاعات نظامی رژیم موقت صهیونیستی به کابینه جدید این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو هشدار داده است که راهبرد کنونی علیه جمهوری اسلامی ایران راه به جایی نخواهد برد.

پایگاه خبری النشره به نقل از هیمن گزارش داد که استراتژی رژیم صهیونیستی علیه ایران که مبتنی بر تحریم های سنگین اقتصادی و ایجاد طرح بازدارندگی نظامی آمریکا بود، شکست خورده است.

وی در ادامه ادعاهای بی اساس علیه ایران گفت: اگر ایران به بمب هسته ای دست یابد در شرایطی قرار می گیریم که برای اولین بار تهدید وجودی علیه اسرائیل وجود دارد. سیاستمداران اسرائیلی باید خطر تهدید هسته ای ایران را درک کنند.

ادعاهای این مقام سابق رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده است که تهران بارها تاکید کرده است که ساخت بمب در دکترین سیاسی آن جایی ندارد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: سیاست تحریمی که پس از خروج آمریکا از برجام به وجود آمد، منجر به انزوای سیاسی و اقتصادی این کشور (ایران) نشد و این انزوا واقعی نبود. زیرا از حمایت اقتصادی روسیه و چین برخوردار است. آنها (مقامات ایرانی) خود را از نظر اقتصادی منزوی نمی دانند.

هیمن خاطرنشان کرد: هرکس آخرین سند راهبرد امنیت ملی آمریکا را بخواند متوجه می شود که آمریکایی ها قصد سرنگونی نظام را ندارند. [ایران] از نیروی نظامی استفاده کرده و این را علناً نوشته اند. این یک راز نیست. رهبر فعلی [آمریکا] آن استراتژی بر اساس تحریم و بازدارندگی از بین رفته و دیگر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا باید سال گذشته به برجام باز می‌گشت تا صلح برقرار شود، تصریح کرد: این موضوع با مواضع سه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر مغایرت دارد و ایران تا زمانی که به توافق اولیه پایبند خواهد بود. 2030 زمانی که اجرای برجام به پایان می رسد. نامزد باقی خواهد ماند

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنی» رئیس سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) امروز یکشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

اوفیر یاندلمن، سخنگوی عرب نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار نخست وزیر نتانیاهو در جریان تمامی مسائل اطلاعاتی و عملیاتی جاری و تمامی فعالیت های موساد به ویژه در رابطه با پرونده ایران قرار گرفت.

این اولین دیدار رسمی بنیامین نتانیاهو با رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل از زمان تشکیل کابینه جدید در سرزمین های اشغالی است. نتانیاهو هشتم همین ماه موفق شد با کسب 63 رای مثبت از کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) قدرت را در سرزمین های اشغالی به دست گیرد.

گفته می شود او رادیکال ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی را تشکیل داد. همزمان با سخنرانی روز پنجشنبه نتانیاهو در کنست، شرایط داخل و خارج پارلمان متشنج بود و صدها نفر علیه وی در منطقه بیرونی تجمع کردند.

نتانیاهو اخیرا از توافق با چند حزب تندرو برای تشکیل کابینه در سرزمین های اشغالی خبر داده است. او گفت کابینه جدید کاملاً جناح راست خواهد بود. این امر صدای مخالفان را در داخل و خارج فلسطین اشغالی بلند کرد. به گونه ای که پس از بیانیه نتانیاهو هزاران نفر در فلسطین اشغالی از جمله تل آویو و حیفا علیه وی و کابینه اش تظاهرات کردند.

بیش از 300 خاخام در آمریکا در بیانیه ای اعلام کردند که مخالف کابینه نتانیاهو هستند و اعضای احزاب مذهبی صهیونیستی در کابینه او را از سخنرانی در کنیسه های خود منع می کنند و حتی اجازه ورود به اجتماعات این خاخام ها را نمی دهند. .

دیدگاهتان را بنویسید