استراتژی دشمن برای سوریه ای کردن ایران شکست خورده است/درگیر جنگ رسانه ای جهانی هستیم


ساعت: 19:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915681

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه درگیر جنگ رسانه ای جهانی هستیم، گفت: راهبرد دشمن برای سوریه ای کردن ایران شکست خورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامرضا جلالی ظهر امروز در جمع مدیران آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد تغییر شکل و ماهیت تهدیدات بوده ایم، اظهار داشت: در واقع پس از اتفاقاتی مانند سرنگونی هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته آمریکایی توسط ایران و رصد نیروی بازدارنده و اراده پاسخگویی با توجه به اقدامات نظامی دشمن، رویکرد تهدید علیه کشورمان تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: در این راهبرد جدید که تهدیدات بدون جنگ و تا سرحد رویارویی نظامی است، دشمن در قالب نبرد ترکیبی چند لایه از تمام نقاط قوت خود در برابر نقاط ضعف ما استفاده کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور کشتار اخیر را نمونه ای از الگوی جدید مقابله با دشمن می داند که در آن دشمن با استفاده از بستر ایجاد شده در فضای مجازی خارج از قرارگاهی که دولت قبل فراهم کرده، با نفوذ به اهداف خود می رسد. افکار عمومی و عملیات رسانه ای در فضای مجازی برنامه ریزی شده است.

وحشیانه ترین عملیات رسانه ای علیه مردم ایران

وی با بیان اینکه با تعرض به منافع ملی و زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی شاهد بدترین عملیات رسانه ای علیه ملت ایران هستیم، تصریح کرد: آغاز جنگ روایتی با پمپاژ اخبار جعلی، کذب، منفی و ناامید کننده مردم را هدف قرار داده است. حکومت بخشی از این توطئه شوم است.

سردار جلالی با بیان اینکه با تدابیر و تصریحات مقام معظم رهبری و مردم بیدار در انتهای این فتنه و شکست کامل دشمن در دستیابی به اهداف شوم خود قرار داریم، خاطرنشان کرد: هوشیاری سپاه پاسداران در قبال راهبرد از بین بردن دشمن و ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف علت آن است، بنابراین راهبرد دشمن برای سوریه ای کردن ایران با شکست مواجه خواهد شد. نیروی انتظامی و بسیج مردند اما در میدان دشمن بازی نکنید.

ارتقای پدافند سایبری در زیرساخت های استانی یک ضرورت است

سردار جلالی تصریح کرد: علاوه بر توطئه دشمن برای برهم زدن آرامش و نظم عمومی، در ماه های اخیر شاهد بدترین حملات سایبری به زیرساخت های خدماتی کشور برای ایجاد اختلال در خدمات رسانی و ایجاد نارضایتی عمومی بوده است. تهدیدات مورد توجه قرار گرفت، این اقدامات دشمن را ناکام گذاشت، اما اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای پدافند سایبری یک ضرورت است که باید در سطح استان با جدیت دنبال شود.

سردار جلالی با بیان اینکه بیشتر آسیب پذیری های سایبری به راحتی قابل رفع است، گفت: با برنامه ای که توسط سازمان پدافند غیر عامل کشور تهیه و تدوین شده است، در مدت زمان دو ماه می توان بیشتر آسیب پذیری ها را برطرف کرد.

لزوم آموزش مدیران در فضای مجازی

وی با بیان لزوم آموزش مدیران در حوزه سایبری، تصریح کرد: مدیرانی که تداوم فعالیت دستگاه تحت کنترل آنها وابسته به فضای سایبری است، باید دانش لازم در زمینه امنیت و دفاع سایبری را کسب کنند تا از آن برای رفع آسیب پذیری های سایبری در برابر تهدیدات استفاده کنند.

به گفته سردار جلالی، استان آذربایجان شرقی از ظرفیت خوبی در زمینه آموزش های امنیتی و پدافند سایبری برخوردار است و سازمان پدافند غیر عامل کشور آمادگی دارد در زمینه آموزش مدیران در سطوح مختلف در حوزه پدافند سایبری نقش آفرینی کند.

دیدگاهتان را بنویسید