حاضران در جلسه تاکید کردند که دشمن در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی تا حد زیادی شکست خورده است و این به معنای عدم اعتراض به وضعیت موجود نیست.

حاضران در جلسه تاکید کردند که دشمن در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی تا حد زیادی شکست خورده است و این به معنای عدم اعتراض به وضعیت موجود نیست.

سید نظام الدین موسوی رئیس مجلس با اشاره به جلسه مشترک امروز مجلس و دولت گفت: هم نمایندگان دولت و هم نمایندگان مجلس تاکید کردند که بهترین راه مقابله با اغتشاشات و ایجاد ثبات در در کشور به موضوع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم توجه شد. وی افزود: همچنین حاضران تاکید کردند که دشمن در جنگ گسترده ترکیبی علیه جمهوری اسلامی تا حد زیادی شکست خورده و با بی تفاوتی مردم مواجه است، اما این به معنای عدم اعتراض به وضعیت موجود در کشور نیست. و مردم به نظام ایمان دارند و از وضعیت اقتصادی کشور گلایه های مشروع دارند.

رئیس کمیسیون رئیس مجلس گفت: هنوز معرفی رسمی وزیر پیشنهادی به مجلس نرسیده است اما در صورت معرفی، هفته آینده رای اعتماد برگزار می شود.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه مشترک امروز مجلس و دولت گفت: امروز به مناسبت هفته مجلس نمایندگان دولت به همراه رئیس جمهور در محل حاضر شدند. در مجلس مجلس در این جلسه موضوعات مهم به ویژه مسائل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، وی افزود: مواردی که از سوی حاضران در جلسات گذشته مطرح شده بود، در جلسه امروز پیگیری شد. همچنین به نمایندگی از دولت، وزرای حریم خصوصی، بهداشت، اطلاعات، رئیس سازمان برنامه بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور گزارش هایی در رابطه با مسائل مختلف کشور از جمله مسائل اقتصادی و کمبودها در حوزه پزشکی. در ادامه گزارشی از سفرهای استانی و بررسی شاخص های اقتصادی صنعت و بازرگانی ارائه شد. همچنین درباره آخرین وضعیت برنامه هفتم و لایحه بودجه 1402 بحث و تبادل نظر شد.

موسوی تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور در این دیدار این بود که مجلس و دولت خدمتگزار مردم هستند و باید برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند. در رابطه با موضوع لایحه بودجه سال آینده علاوه بر بازخوانی لایحه بودجه سال جاری به مواردی که نمایندگان مردم مد نظر دارند اشاره شد. از جمله تاکید بر تمرکززدایی و عدالت محوری و توجه به سیاست های کلی ابلاغی رهبر انقلاب در برنامه هفتم که مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه 6 نماینده مردم به نمایندگی از وکلای کشور نقطه نظرات خود را ارائه کردند. از جمله در خصوص مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، پیگیری مصوبات سفر استانداری، برجسته سازی برخی تنش های جاری از جمله تنش آبی و همچنین پرداخت بودجه های عمرانی و مبارزه با فساد و همچنین تاکید استخدام مدیران ماهر و متعهد که ذکر شد.

وی افزود: جناب آقای دکتر کلیباف علاوه بر تاکید بر همکاری دو قوه، تحلیلی نیز از وضعیت داخلی و خارجی کشور ارائه کردند و با برشمردن نقاط ضعف و قوت موجود، تاکید کردند که باید به دنبال راه حل های مشکل محور برای حل باشیم. مشکلات اقتصادی

موسوی گفت: آقای کلیباف هم در برنامه هفتم توسعه و هم در لایحه بودجه 14012 بر لزوم پرداختن به حرکت مسئله محور تاکید کرد و اظهار داشت که با مشکل محور بودن می توانیم مشکلات کشور را در برنامه 5 ساله هفتم حل کنیم. .

وی با اشاره به مسائل روز از جمله اعتراضات و ناآرامی های دو ماه گذشته گفت: نمایندگان دولت و مجلس تاکید کردند که بهترین راه مقابله با اغتشاشات و ایجاد ثبات در کشور توجه به اقتصاد است. موضوع و حل مشکلات معیشتی مردم.

وی افزود: همچنین حاضران تاکید کردند که دشمن در جنگ گسترده ترکیبی علیه جمهوری اسلامی تا حد زیادی شکست خورده و با بی تفاوتی مردم مواجه است، اما این به معنای عدم اعتراض به وضعیت موجود در کشور نیست. و مردم به نظام ایمان دارند و از وضعیت اقتصادی کشور گلایه های مشروع دارند.

رئیس هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: البته بر اساس گزارش های ارائه شده در این جلسه روندها و شاخص ها رو به افزایش است و شاخص های کلی اقتصادی در سال آینده بهبود می یابد. علاوه بر این، برنامه ها و راهکارهایی برای خنثی سازی تحریم ها در نظر گرفته شده و مجلس و دولت تاکید دارند که لایحه بودجه باید به گونه ای تنظیم شود که به دلیل تمرکززدایی، استان ها بتوانند در پرداخت ها در سراسر کشور عدالت داشته باشند.

بر اساس سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه مشترک امروز مجلس و دولت، برنامه هفتم توسعه که محصول مشترک این دولت و مجلس خواهد بود، تدوین و بلافاصله به مجلس ارائه می شود. مجلس پس از ارائه لایحه بودجه سال آینده در مجلس. بر اساس قانون، ابتدا باید برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود، اما به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت، لایحه بودجه در مرحله نهایی شدن است.

موسوی در پاسخ به سوالی درباره زمان تقدیم لایحه بودجه 1402 به شورای اسلامی، تاکید کرد: طبق قانون لایحه بودجه باید تا 24 آذرماه به مجلس تقدیم شود و پیش بینی می شود لایحه بودجه 1402 به مجلس ارائه شود. به شورای اسلامی نیز ارائه خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر معارفه وزیر راه و شهرسازی در شورای اسلامی، اظهار داشت: در جلسه مشترک مجلس و دولت بحثی در خصوص معارفه وزیر راه و راه و شهرسازی مطرح نشد. شهرسازی اما دیروز سخنگوی دولت اعلام کرد که آقای بازرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی منصوب می شود به شورای اسلامی شهر معرفی شد. نامه رسمی هنوز به مجلس نرسیده است، البته بلافاصله پس از ارائه نامه در مجلس اعلام می شود و طبق آیین نامه به وزیر راه و فواید عمومی رای اعتماد داده می شود. هفته آینده برگزار می شود.

سخنگوی هیات رئیسه شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره زمانبندی برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه 1402 در شورای اسلامی تاکید کرد: طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، دولت در حال حاضر لایحه بودجه 1402 نهایی شود و سپس برنامه هفتم به مجلس ارائه شود، اما طبق قانون ابتدا باید برنامه هفتم توسعه وجود داشته باشد که بر اساس آن لایحه بودجه نوشته شود. اگر دولت بخواهد ابتدا بودجه را ارائه کند باید مجوز لازم برای تمدید قانون برنامه را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید