جنگ نرم بدون عوامل نفوذی دشمن شکست می خورد/ رسانه ها ابزاری برای پنهان کردن کاستی های فرهنگ غرب هستند

بیژن شمس با اشاره به تاریخچه جنگ نرم تاکید کرد: در سال های منتهی به سال 2000 میلادی. به علما و نویسندگان معروف دستور داده شد که کتاب هایی در موضوع پایان تاریخ، پایان ایدئولوژی، پایان فضیلت و غیره بنویسند. برای القای جامعه، همه ایدئولوژی های بشری ناکارآمد بوده اند و در نهایت آنچه تنها پاسخگوی نیازهای بشر است لیبرال دموکراسی آمریکایی است که باید در سراسر جهان گسترش یابد.

وی گفت: با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی فرصتی برای آمریکا ایجاد شد تا ایدئولوژی لیبرال دموکراسی را بهترین ایدئولوژی جهان معرفی کند، اما آن طور که افراد هم تمدن فرید زکریا بیان کردند، این گفته صحیح نبود. به دو دلیل، یکی اینکه این ایدئولوژی یک ایدئولوژی ملموس و قدیمی و جا افتاده نبود و دوم اینکه آمریکایی ها از اسلام خفته ای که پس از 1400 سال با ظهور امام خمینی (ره) احیا شد، اطلاعی نداشتند. ، خدا رحمتش کند.

این استاد دانشگاه گفت: غرب نیاز به ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف خود و سرپوش گذاشتن بر مشکلات ناشی از پیروی از ایدئولوژی لیبرال دموکراسی خود داشت، بنابراین چیزی بهتر از رسانه برای آن وجود نداشت، زیرا رسانه ها این توانایی را داشتند. چیزی متفاوت از آنچه در زیر پوست جامعه در آمریکا و غرب می گذرد به دنیا نشان دهد.

سخنران دومین نشست تخصصی تبیین جهاد بسیج اساتید استان اصفهان قدرت رسانه و جنگ نرم را به گونه ای توصیف کرد که مثلاً در ژاپن به این نتیجه رسید که کشوری که 300 هزار نفر است. مردمی که در قرن جدید توسط ایالات متحده کشته شدند، متحد اصلی ایالات متحده به حساب می آمدند، برای اینکه بدانند و جامعه ژاپن را تحت تأثیر قرار دهند که حتی بدون یک معاهده نظامی با آمریکا نمی توانند زندگی کنند، ژاپنی هایی که زمانی سامورایی بودند نجات دادند. طبقه پایین مردم از پادشاهان ستمگرشان.

شمس افزود: در سال 1984 کنفرانسی در دانشگاه تل آویو اسرائیل با حضور 300 نفر از علمای اسلام برگزار شد و ده ها مقاله در مورد اسلام ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا اینکه در نهایت در بیانیه پایانی کنفرانس عنوان شد که تا فرهنگ با شهادت امام شیعه ایران، اسرائیل جایی برای نفس کشیدن در جهان نخواهد داشت و برای بقای اسرائیل باید این فرهنگ تغییر و نابود شود.

وی یکی از قله های جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را فتنه 88 دانست که در آن باید کودتای مخملی مانند تاجیکستان و گرجستان را انجام دهند و نظام را سرنگون کنند و اظهار داشت: این کودتا برگرفته از کتاب ۱۹۸ راهبرد سرنگونی کشورهای مخالف آمریکا و در این شورش ۷۰ راهبرد این کتاب قدم به قدم اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نکته مهم در مورد جنگ نرم این است که دشمن بدون داشتن عواملی در درون دولت ها و نظام ها نمی تواند به تحول سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این کشور دست یابد و جنگ نرم توسط عامل خارجی آغاز می شود، اما برای استقرار، عامل داخلی مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید