تاریخ هرگز جنایات آمریکا علیه مردم ویتنام را فراموش نخواهد کرد


ساعت: 13:39
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880827

رئیس جمهور با بیان اینکه ویتنامی ها را مردمی می شناسیم که در مقابل استعمار و سلطه ایستادند و در این عرصه مواضع نزدیکی داریم، گفت: تاریخ هیچ گاه جنایات آمریکا در حق ملت ویتنام را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ویتنام لانگ کوک هوی با اشاره به روابط دوستانه تهران و هانوی گفت: سطح کنونی همکاری ها و روابط ایران و ویتنام متناسب با روابط مختلف نیست. ظرفیت های موجود در هر دو کشور

رئیس جمهور افزود: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی می تواند به راهکارهایی برای به روز رسانی ظرفیت های دو کشور در کشاورزی، فناوری، حمل و نقل و سایر زمینه ها کمک کند.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ویتنامی ها را مردمی می شناسیم که در مقابل استعمار و سلطه قیام کردند و در این عرصه مواضع نزدیکی داریم، گفت: تاریخ هیچ گاه جنایات آمریکا علیه ملت ویتنام را فراموش نخواهد کرد.

«لانگ کوک هوی» سفیر جدید ویتنام نیز در این مراسم اظهار داشت که ایرانیان مردمانی صلح طلب و دارای فرهنگ و تمدن غنی تاریخی هستند. ایران با وجود سال ها تحریم و فشار، پیشرفت ها و دستاوردهای بزرگی داشته است.

سفیر ویتنام با قدردانی از سیاست خارجی فعال جمهوری اسلامی ایران و اولویت توسعه روابط با همه کشورهای منطقه و جهان خاطرنشان کرد: ویتنام همواره روابط خوبی با ایران داشته است و ما در تلاش هستیم تا سطح آنها را ارتقا دهیم. همکاری به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید