جنایات انگلیس علیه ایران هفتادمین مثنوی من است/ توهین آمریکا به ملت ایران فراموش نمی شود


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908406

امام جمعه اردبیل با تبیین ویژگی های دشمنان ملت ایران گفت: توهین آمریکا به ملت ایران فراموش شدنی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی های دشمنان ملت ایران گفت: سه مورد ویژگی های دشمنان ملت ما و ایران عزیز ما بسیار عجیب و قابل توجه است، اولین چیزی که باید به آن توجه کرد تنوع آنهاست. اروپا، آمریکا، کانادا، عربستان سعودی، اسرائیل، منافقین، آیپک، داعش، پژک، پاک، کوموله، جدایی طلبان قومی، سرویس های جاسوسی قدر، اندیشکده های بین المللی قدر، جنگجویان جنگ روانی، امپراتوری رسانه، پنتاگون، خزانه داری آمریکا و به ویژه پنتاگون اعلام کرد که با 57000 کارشناس مخفی نظامی وارد جنگ با ایران شده است. جنگ های مخفی آمریکا بسیار بیشتر از جنگ های آشکار آمریکاست. این دشمنان هرگز در تاریخ بشریت علیه هیچ ملت و حکومتی بسیج نشده اند.

وی ادامه داد: معلوم است که ایران کار بزرگی انجام داده است، این تجمع گسترده آنها علیه ملت ما منبع بصیرت بزرگی است. کشوری به نام ایران در نقشه اوباما می گفت که اگر بتوانم، پیچ هسته ای ایران را سر جایش نمی گذارم، اما افسوس که نمی توانم. چند سال پیش نخست وزیر اسپانیا گفت از تحریم ها خیلی آسیب می بینیم اما حاضریم خودمان را نابود کنیم اما ایران هم نابود می شود!!! معلوم می شود ایران کار کارستان را کرده که حاضر است تا پای جان برود اما به ایران ضربه بزند.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران بر این باورند که هدف وسیله را توجیه می کند، افزود: ویژگی سوم ماهیت و ابزار عمل آنهاست که همه جنایت بزرگی در حق ایران مرتکب شده اند و اکنون نیز خیرخواهان ما. ملت وسیله کار آنها شده است، آنها معتقدند هدف وسیله را توجیه می کند و به صراحت می گویند ما حتی حاضریم برای رسیدن به هدف با شیطان پیمان ببندیم، دروغ، تحریم دارو، تحریم بیماران خاص و فرستادن سلاح به داخل کشور. کشوری برای سوریه ای کردن ایران در روزهای اخیر محموله های تسلیحاتی زیادی در مناطق غربی و شرقی کشور کشف و ضبط شده است و مشخص است محموله هایی به دلیل تلاش دشمن برای قاچاق اسلحه وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: کشتارهای هدفمند اخیر در نقاط مختلف کشور و دعوت شبکه های صدا و سیما برای تبدیل اعتراضات به جنگ مسلحانه به خوبی نشان می دهد که آنها عاشق ریختن خون ملت ما هستند و هیچ ابایی از کشتار مردم بی گناه و تبدیل ایران ندارند. وارد سوریه شود و جنگ داخلی ایجاد نکند، در چنین شرایطی، اطلاعات ملت ما نیات شوم آنها را از بین می برد، ارسال سلاح به داخل کشور و قرار دادن آن در دست مردم، امنیت عمومی را سلب می کند، آمریکا حقیقت واقعی را تشخیص داده است. در مورد ملت ما و اینکه بارها گفته اند ملت ایران ملتی ناشناخته است، در گذشته بارها ثابت شده است که وقتی ملت ما موجودیت کشور را تهدید می کند، متحد می شوند.

خطیب جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: بزرگترین نعمت از جانب خداوند برای یک ملت این است که در زمان ناآرامی نشانه های خوبی در مسیر وجود داشته باشد تا مردم در تعیین اردوگاه خود مسیر اشتباهی را طی نکنند. یک طرف داعش حمله می کند چون تشنه خون شیعه است و اگر همه شیعیان دنیا را بکشد سرد نمی شود یکی از سرکردگان آنها می گفت اگر جنگی پیش بیاید و شیعه و شیطان در طرف مقابل باشند. وارد طرف مقابل خواهیم شد! و با شیطان میجنگیم! همانطور که الان در کنار شیطان بزرگ یعنی آمریکا ایستاده اند، از طرفی منافقین حمله می کنند که 17 هزار نفر از مردم بی گناه این ملت را از بین این شهدای مظلوم کشته اند، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه، نخست وزیر، ائمه جمعه، نمایندگان، بازرگانان، دانشجویان هستند و جنایات فجیع آنها در اوایل انقلاب را هرگز فراموش نمی کنیم.

وی گفت: اسرائیل از طرف سوم با تمام قوا وارد جنگ شد و 75 سال است که دستان ناپاکش به خون پاک مسلمانان آلوده است و روزی نیست که در غزه مسلمانان را نکشد. از شهدای مدافع حرم از دستش می چکد و هنوز مهریه زائران ما را نپرداخته و به صراحت گفته جنگ را به داخل ایران می بریم. این کشور میلیاردها دلار به صدام مجانی داد تا در جنگ تحمیلی علیه ایران خرج کند. هزینه های صدام را پوشش داد و نفت را به بشکه ای 7 دلار رساند. در سوی دیگر آمریکاست که از زمان کودتای 28 مرداد بر این کشور مسلط شده و بدترین فروپاشی را مانند فروپاشی بحرین بر ایران تحمیل کرده و سال هاست که در معرض تحریم های شدید به ویژه تحریم ها قرار گرفته است و این دارو هزاران نفر را روانه کرده است. کودکان و بیمارانی که در حال مرگ هستند، که کودک نیستند.

آیت الله عاملی از آمریکایی ها سؤال کرد و گفت: من از آمریکایی ها سؤال دارم. شما رسما اعلام کرده اید که فریب و تقلب بخشی از DNA ایران است. این حق ملت ایران است، حالا می پرسیم اگر شر است، فریب، تقلب و نیرنگ در DNA ایرانیان هست، پس چطور از ملتی که شر می دانی دفاع می کنی و برایشان اشک تمساح می ریزی؟ می توانید تصور کنید؟ گفتی یاد ملت ما فراموش شد؟ آیا شما علم غیبی دارید یا همه ایرانیان را به آزمایشگاه برده اید و DNA آنها را آزمایش کرده اید این توهین زننده آنها به ملت ما نشان می دهد که آنها ظاهر دارند و ذات باطن آنها بسیار بسیار زیاد نفرت از دهان آنها نفرت انگیزتر است و ما ما صدای آنها را پنهان نمی کنیم، همانطور که خداوند فرموده است در جلسات خصوصی هستند.


اگر جنایات انگلیس علیه ایران ثبت شود هفتاد مثنوی من کاغذ می شود

وی در تشریح جنایات تاریخی انگلیس گفت: اروپا در آن طرف ایستاده است، اگر فقط جنایات انگلیس علیه ایران ثبت شود 70 مثنوی ایران کاغذ می شود، این کشور عامل اصلی تجزیه ایران است، آنها در هر تجزیه و بزرگی حضور دارند. جنایت انگلیس علیه ایران ایران حکومت رضاخان بر ایران است یکی از ملی گرایان ترک می گفت اگر هزاران مجسمه آتاتورک بسازیم کافی نیست زیرا با گرفتن آرارات از رضاخان راه ما را هموار کرد. آسیای میانه و کشورهای ترک در حالی که این موفقیت برای ترکیه مهلک است این رضاخان بود که رو به رئیس هیئت ایرانی گروهبان ارفع کرد و گفت دوستی با ترکیه برای ما بالاتر از آرارات و 800 کیلومتر دویدن آن است!! ! نسل جدید ما بدانند که رضاخان مهتر بود و آوردن او از انگلیس بدترین تحقیر برای ایرانیان بود. رضاخان رئیس اصطبل امیرثمان در اردبیل بود.

وی با اشاره به بیانات خود از رهبری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: من در سندی خواندم که در جلسه ای که سیدضیاء، رضاخان و عوامل انگلیسی حضور داشتند، رضاخان گفتند من به سیاست علاقه ندارم و علاقه مندم. در داخل نشدن به جایی که تو فرمان می دهی، فرمان خود را اطاعت می کنم! همین‌طور هم شد، اما لحظه‌ای که احساس کردند نگرش او برای گوش دادن به دستوراتش کمی متزلزل است و تمایلش به استقلال واقعی نیست، بلکه به سمت یک آلمان هیتلری است، او را برکنار کردند و پسرش را سرپرستی کردند.

آیت الله عاملی گفت: کودتای اسفند 1299 که قاجار مفقودالاثر و رضاخان را به قدرت رساند، تماماً کار انگلیسی ها بود و به گفته جلال آل احمد، پرچم ذلت 50 سال بر بام این کشور به اهتزاز درآمد. به اسناد موجود برای این کودتا برای انتقام و جبران شکست. انگلستان در قرارداد 1919 و عدم تحقق اهداف شوم این امتیاز، حسین اعظم قدسی را در خاطرات خود به نقل از یکی از نمایندگان مجلس می نویسد. دوره چهارم مجلس از مشهد به این شرح است: من با کنسول انگلیس در مشهد دوست بودم و پس از اینکه نزد او رفتم و از او پرسیدم هدف از کودتا چیست، کنسول پاسخ داد: وقتی قرارداد 1919 شکست خورد، ما طرح های گسترده ای برای ایران نوشت، از جمله کودتا برای ادامه حکومت انگلستان بر ایران، سرکوب هادرها و عشایر، برخورد با روحانیون و جمع آوری فرش عزا. آخوندهایی که فرش عزاداری سیدالشهدا را جمع می کنند، ادامه غارت نفت ایران را نشان می دهد.

وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه خود به تحلیل رویکردهای دولت آلمان در قبال کشورمان پرداخت و گفت: دولت آلمان نیز در مقابل ایران ایستاده و به جای افراد، شرکتی را تحریم می کند که مواد شیمیایی بسیار خطرناکی را در اختیار صدام قرار داده است. در زمان جنگ ایران و عراق صدام در یک روز با همین مواد در حلبچه 5000 کرد را کشت، این اقدام ایران فوق العاده بود و رسوایی بزرگی به بار آورد، حق با آلمان مدعی حقوق بشر است، به همین دلیل است که دولت آلمان این روزها بسیار عصبانی است.

خطیب جمعه اردبیل در پایان سخنان خود گفت: چه خوب است که دولت آلمان به جای اینکه عصبانی شود و نشان دهد که شرکت های آلمانی به عراق سلاح کشتار جمعی نداده اند، از اسناد ارائه شده توسط ایران انتقاد کند. مواد شیمیایی و دولت آمریکا به عراق حمله کرد و ادعا کرد که سلاح های کشتار جمعی وجود دارد.» و پس از به دست آوردن مواد شیمیایی آلمان، آن را مخفی نگه داشت، زیرا با آلمانی ها همدست بود و به این ترتیب هزینه و جان انسان ها ارزان شد. و ارزان تر از هر چیز دیگری در دنیای مدرن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید