حماسه 9 دی هرگز فراموش نخواهد شد

زمان: 09:28
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796306

یزدان جهاندار گفت: 18 دی روز میثاق امت با امام و ولایت و روز بصیرت است و حماسه 18 دی ماه اغتشاشات سال 88 را خاموش و دشمنان را ناامید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام یزدان جهاندار در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: تعریف و ماهیت اغتشاشات، علل و ریشه های اغتشاشات، ارکان اغتشاشات، آثار اغتشاشات و راهکارها و تعهدات آشوب ما و درس ها و عبرت ها. از اغتشاشات جزء موارد است که بحث شورش قابل بحث است.

وی تصریح می کند: قیام 1367 که ملت ایران برای حفظ مبانی انقلاب و اسلام در 8 دی 1367 و حفظ انقلاب، کشور، دین، اسلام و ناموس خود این حماسه بزرگ را با پیروی از دستورات رهبری که هنوز در تقویم جمهوری اسلامی ایران باقی مانده و هرگز فراموش نخواهد شد.

امام جمعه مرزن آباد با اشاره به تعریف طغیان گفت: طغیان به معنای مصیبت، رنج، وهم، شرک، کفر است که در متون دینی و در آیات و روایات ما صدها بار به آن اشاره شده است، اما بیشترین کاربرد آن در دین است. در سه مورد: «خوب؛ اولی امتحان، دومی آویزان دروغین با حق و سومی هرج و مرج است.

جهاندار ادامه داد: امتحان یکی از سنت های الهی است که قرآن می گوید تغییری ندارد و قطعی و مسلم است. وی با اشاره به علل و ریشه های اغتشاشات گفت: در خطبه پنجاهم نهج البلاغه که بهترین کلمه خطبه و دستورات معصوم علیهم السلام به قیام این خطبه است که به فرموده حضرت علی (ع) هوا، شهوت، دنیوی، بدعت، دروغ و تحریف در احکام دینی، ریشه و عامل ناآرامی است که انسان را از پیروی از هوس ها و طول عمر باز می دارد.

امام جمعه مرزن آباد با اشاره به اینکه یاغی ها و طاغیان از ارکان اغتشاشات هستند، گفت: امام علی که سه جنگ سخت و شورش علیه امام علی (ع) به راه می اندازد، قیام جمل که همان کفار بودند. با امام وعده بیعت دادند اما طلحه و زبیر بیعت کردند که عایشه همسر پیامبر را به وسط میدان آوردند و بعد از جنگ و این محاصره خانه به امام علی دستور دادند که عایشه را پناه دهد. نمونه ای از اسلام است در شورش

جهاندار خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 88 نیز انتخابات عادلانه بود و جمهوری باید حق داشته باشد اما تقلب درست نیست و باطل است. و اغتشاشات عواقب بد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی داشته است که ناخودآگاه وسط میدان آمد، آثار سیاسی و قطعنامه هایی که صادر شد و بدترین اثر آن اشک های مقام معظم رهبری پشت دوربین در نماز جمعه بود. و در خطاب امام زمان که فرمودند من بدن ناقص و آبروی کمی دارم این قیام این بود که اگر بصیرت و همت مردم نبود اگر دستورات ولی فقیه نبود ایران بود. زودتر از عراق و سوریه سوریه می شد و داعش و منافقین یک روز قبل از دشمنان می آمدند و این روز را یوم الله و روز روشنگری می نامند.

وی تاکید کرد: باید حواسمان را جمع کنیم، بی تفاوت نباشیم، یعنی آب به آسیاب دشمن نریزیم و در زمین دشمن بازی نکنیم و قیام درس و درس هایی دارد که باید مواظب تکرار نشدن آن باشیم و باید بدانیم. . جوهر و حقیقت برای اینکه در جاهای مختلف تکرار نشود، ممکن است شکل شورش تغییر کند، اما اصل، حقیقت و محتوای شورش یکی است.

امام جمعه مرزن آباد گفت: اولین حضور در سال 88 بعد از انتخابات که حدود 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و آن حضور غیرقابل مقایسه بود. این آقایان متأسفانه به جای تبریک به رئیس جمهور منتخب وقت طلبکار شدند و شورش درست کردند. بگذارید نمونه ای در تاریخ باشد و به همین دلیل است که هر سال نهمین سالگرد دی ماه را جشن می گیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید