پیاده روی باشکوه اربعین حسینی متعلق به آزادی خواهان جهان است


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897725

حجت الاسلام عبداللهی راهپیمایی اربعین را بیعت با اهل بیت و آرمان های اسلام عنوان کرد و گفت: اربعین حسینی امروز متعلق به شیعه نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است و امروز این عظیم الجثه است. آموزه های جهانی صدای دشمنان و دشمنان پیام ترس اربعین حسینی را خاموش کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ حجت الاسلام قاسم عبداللهی امام جمعه موقت اراک در خطبه های این هفته نماز سیاسی مذهبی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به مسئله خانواده و اهمیت آن در اسلام، گفت: : امروز اندیشکده های غربی به اهمیت خانواده پی برده اند و به این نقطه رسیده اند که اگر می خواهند جامعه خود را حفظ کنند باید خانواده را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه خانواده کانون رشد و تکامل افراد و در دین مبین اسلام خانواده محوری است، افزود: دوام و بقای جامعه اسلامی در حفظ و تحکیم بنیان خانواده و مقدسات است. قرآن به طور مفصل به مسئله خانواده پرداخته است.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه تربیت فرزندان با نگاه و مسئولیت پذیری اسلامی و انقلابی یک ضرورت مهم است، اظهار داشت: هوشیاری نسبت به نفوذ تفکر غربی در اقشار مختلف جامعه باید دغدغه همه باشد چرا که امروزه برخی از افراد غربی با استفاده از ابزارهای فضای مجازی به دنبال ترویج تفکر و فرهنگ غربی است که یکی از نتایج آن افزایش سن ازدواج جوانان است و از سوی دیگر ایده فرزند کمتر یعنی زندگی بهتر به وجود می آید. از تفکر غربی و بنابراین دیدگاه اسلامی باید جایگزین تفکر غربی شود.

وی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام در همه ابعاد اثرگذار و مقتدر است، افزود: انقلاب اسلامی با احیای ارزش های اسلامی موفق شد کارآمدی دین اسلام را به منصه ظهور برساند و امروز وظیفه ماست که کارآمدی اسلام را به نمایش بگذاریم. دین با ترویج و تقویت ارزش های اسلامی.

امام جماعت موقت اراک با اشاره به حضور میلیونی عاشقان حسینی در راهپیمایی اربعین از دولت های ایران و عراق برای خدمات رسانی به زائران قدردانی کرد و گفت: مردم ایران با وجود همه مشکلات، مردمی باشکوه داشتند. و حضور چشمگیر در راهپیمایی اربعین. قابل توجه هستند و این نشان از بقای مکتب سیدالشهدا (علیه السلام) است و البته حضور بانوان ایرانی با حجاب اصیل اسلامی بسیار قابل تقدیر است و این حضور موجب استحکام بنیان خانواده می شود.

وی با قدردانی از همه راهپیمایان و گروه های مردمی به ویژه ملت و دولت عراق گفت: با همه تبلیغات منفی دشمنان، راهپیمایی اربعین با شکوه و عظمت فراوان در حال برگزاری است و این همایش جهانی که یکی از معجزات حسین در دست دشمنان است. این امر اسلام و مکتب سیدالشهداء (علیه السلام) را ناامید کرد.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: همه نقشه های دشمنان هم در جنگ روانی و هم در مسیر خطرناک اربعین نقش بر آب شده است و این نشان می دهد که اراده الهی پشتوانه نهضت جهانی اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین بیعت با اهل بیت و آرمان های اسلام بود، گفت: اربعین حسینی امروز متعلق به شیعه نیست، بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است و امروز این آموزه های عظیم جهانی شده است. صدای دشمنان را خاموش کرد و دشمنان پیام اربعین حسینی را رد کردند.

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی حسینی و عاشورایی است گفت: تمام موفقیت های ۴۳ ساله انقلاب اسلامی به برکت تفکر عاشورایی و حسینی ملت و مکتب سید است. الشهدا (علیه السلام) منجی عالم بشریت در همه مراحل و شرایط است.

وی با بیان اینکه دشمنان برای تعرض به مکتب سیدالشهدا(ع) از هیچ کوششی دریغ نمی کنند، تصریح کرد: هوشیاری و هوشیاری نسبت به توطئه های دشمنان و توجه همیشه به آنها مهم است.

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: حضور معنادار مردم در صحنه های مختلف همواره توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی را خنثی کرده است و حضور امروز مردم موانع را از بین می برد و اگر مردم در صحنه باشند ما را از بین می برد. شاهد گشایش ها و حرکت های مطلوب خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید