برخی اختلافات نباید بر مراسم باشکوه پیاده روی اربعین تاثیر بگذارد/ دشمن در محور مقاومت شکست سنگینی خورده است.


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895474

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن در محور مقاومت از جمله سوریه شکست سنگینی را متحمل شد و می‌خواهد با برهم زدن مراسم اربعین حسینی این شکست را جبران کند و مسئولان باید با ایجاد مانع از این اقدام دشمنان شوند. تلاش لازم و برگزاری هرچه باشکوه این مراسم».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه دهمین اجلاس رسمی پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری ضمن درود بر روح مطهر امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و با تجلیل از اعضای فقید مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده روی اربعین در تاریخ کم نظیر است عشق مردم به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. این مراسم محدود به مرز، جغرافیا و قومیت نیست.

وی افزود: دشمن شکست سنگینی در محور مقاومت از جمله سوریه متحمل شد و می خواهد با قطع مراسم اربعین حسینی این شکست را جبران کند و مسئولان باید با تلاش و برگزاری از این اقدام دشمنان جلوگیری کنند. این مراسم با شکوه ممکن است.»

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه گروه های شیعه نباید اجازه دهند برخی اختلافات در این مراسم باشکوه تأثیر بگذارد، گفت: از مردم عزیز عراق که با پذیرایی از زائران اباعبدالله علیه السلام پذیرایی کردند، تشکر می کنم.

وی به مناسبت پایان یکساله دولت سیزدهم گفت: دولت اقدامات خوبی در زمینه های مختلف انجام داده است. با دوری از اشراف و ماندن در بین مردم رفتار مناسبی از سوی رئیس جمهور محترم و اعضای دولت مشاهده کردیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موضوع اقتصاد و معیشت مردم اولویت اول کشور است، گفت: در این مدت در کنار سایر اقدامات، دولت اصلاحات اقتصادی متعددی را آغاز کرد و به اتمام رساند و تداوم این اصلاحات در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله مسائل بانکی باید تسریع شود.

آیت الله جنتی راه حل مشکلات را توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رهبر انقلاب توصیه کردند از شرط بندی برای کشور پرهیز کنند و همه چیز را مقید به مذاکره نکنند. توجه به این توصیه نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است. هر جا که به توصیه های رهبر انقلاب توجه می شد باعث پیشرفت کشور شد و هر جا این اتفاق نیفتاد ضربه خوردیم. خدا حفظشون کنه برای کشور ما

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان به نقش مرجعیت در صیانت از کشور در اغتشاشات و بحران ها از جمله اغتشاشات 88 اشاره کرد و تصریح کرد: حضور حضرت آیت الله خامنه ای کشور را در بحران ها نجات داد. ولایت فقیه موضوع جدیدی نیست و سیره انبیاء و امامان محترم ما را دنبال می کند.

دیدگاهتان را بنویسید