سفر رئیس جمهور نویدبخش تحرک صنعتی در استان کردستان است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کُردتودی ، سیدرضا فاطمی امین وزیر صلح عصر امروز در جلسه شورای اداری کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: 2 خبر خوب برای استان در خصوص معدن دارم. . اولین خبر این است که بررسی های معدنی داریم. امسال را از 25 اردیبهشت ماه آغاز کردیم و برای اولین بار در مقیاس 150 هزار کار را انجام می دهیم و 53 درصد مساحت استان را پوشش می دهیم. تا امروز 22 هزار کیلومتر برداشته شده و 50 کارشناس زمین شناسی استان تعیین کرده اند که این اقدامات تا پایان سال انجام شود تا ظرفیت خود را در معادن بدانیم.

وی گفت: مشکل دیگر حقوق معادن دولتی است سال گذشته 850 میلیارد تومان به عنوان حقوق معادن دولتی دریافت شد و امسال برآورد ما بیش از 1200 میلیارد تومان است.

وی افزود: طبق قانون باید 15 درصد از این مبالغ در همان مناطقی که معادن در آن قرار دارند توزیع شود اما پارسال فقط 15 میلیارد تومان برگشت داده شد که باید به 100 میلیارد تومان بازگردانده می شد و این به دلیل است. به خلأ قوانین و خوشبختانه در طول سال دولت مشکل را حل کرده است و برآورد ما این است که امسال این مبلغ 150 میلیارد تومان باشد تا بتوان از آن برای رفع مشکلات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای انجام شده در استان تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری است، گفت: 240 میلیارد تومان برای تکمیل پست های برق در شهرهای صنعتی و 150 میلیارد تومان برای سایر زیرساخت ها در شهرهای صنعتی اختصاص یافته است. گزینه ها درخواست شد

وزیر صمت خاطرنشان کرد: 165 واحد نیمه تعطیل و غیرفعال در استان داریم. سال گذشته 56 مورد از این واحدها فعال شده و بیش از 610 مورد اشتعال رخ داده است. 107 واحد جدید با 1730 نفر و سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان فعال شد.

وی در پایان گفت: امروز در شهرستان های کوروه و دهگلان حضور داشتیم و بحث هایی که در حوزه های مختلف مطرح شد جمع بندی شد و به نظر می رسد استان کردستان با ذخایر عظیمی که دارد با همت مدیران آینده روشنی خواهد داشت. “

دیدگاهتان را بنویسید