کشاورزی می تواند محور اساسی توسعه استان قزوین باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کشاورزی بلحاظ ویژگی های دشت قزوین می تواند محور اساسی توسعه این استان باشد.

 به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بیست وششمین جشنواره انگور تاکستان که با حضور آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری ، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس  شورای اسلامی، حسینی فرماندار تاکستان، مسئولین شهرستانی، باغداران و کشاورزان منطقه حضور داشتند ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جشنواره افزود: در دهه ۴۰ کشاورزی مدرن  برای اولین در دشت قزوین شروع شده است بنابراین در فرهنگ کشاورزی کشور موقعیت و کشاورزی مدرن استان قزوین  بایستی باقی و سر لوحه برنامه ریزی  مسوولین قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه بواسطه کشاورزی بویژه باغات مدرن انگور در این منطقه می تواند محور توسعه باشد افزود: اولین طرح های تجمعی و یکپارچه سازی آبی در باغات  شهرستان تاکستان انجام شده که اجرای این نوع طرح نشان از روحیه جمعی و همچنین مشارکت در امور را دارد.

وی تاکیدکرد: باغات مدرن انگور در منطقه تاکستان می تواند محور توسعه باشد بنابراین بایستی از این پتانسیل بخوبی بهره برد.

عطایی اضافه کرد: ۲۷ هزار هکتار انگور مدرن و سنتی در تاکستان وجود دارد که در کل کشور مشهور است. 

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان رونق اقتصادی استان و بالطبع شهرستان تاکستان را بدنبال خواهد داشت.

وی به خوابیدگی باغات  انگور منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع بایستی مد نظر محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان جهاد کشاورزی قرارگیرد تا بتوان شاهد رونق بخش کشاورزی و افزایش تولید این محصول باشیم.

عطایی اضافه کرد: بایستی با همین امکانات موجود حداکثر بهره برداری از منابع آب و خاک در بخش باغبانی شهرستان را داشته باشیم.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید