اعطای تسهیلات به بنیاد ملی نخبگان 300 نخبگان قزوین / تشکیل هسته های مسئله محور در استان قزوین

وی حمایت های دفتر بنیاد نخبگان را مادی و فرهنگی دانست و افزود: در سال 1400 از 12 نخبگان استان قزوین حمایت شد که نسبت به سال قبل با افزایش دو برابری همراه بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: اجرای طرح شهید احمدی روشن از دیگر طرح های حمایتی است که در آن شکل گیری هسته های نخبگان مسئله محور است.


تشکیل 8 هسته نخبه در استان قزوین

رجب پور با بیان اینکه دانش آموزان با شرایط تحصیلی مناسب می توانند در طرح احمدی روشن شرکت کنند، اذعان داشت: 8 مرکز نخبگان در استان قزوین راه اندازی شده و 6 طرح توسط اساتید برجسته در حال اجراست.

رئیس بنیاد نخبگان استان ادامه داد: 7 دانشجو به مدت 9 ماه در این مراکز مشغول به کار هستند. هزینه معلمان و دانش آموزان به طور مشترک توسط بنیاد نخبگان و موسسه متقاضی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه آمار نخبگان استان قزوین متغیر است، گفت: تسهیلات بنیاد نخبگان استان قزوین به صورت مقطعی ارائه می شود و 300 نفر از نخبگان استان در سال های اخیر از این تسهیلات استفاده کرده اند.

ارتباط نخبگان با صنعت مهمترین هدف بنیاد است


رجب پور گفت: فعالیت های دفتر بنیاد نخبگان استان قزوین در دو بخش حمایت و تاثیرگذاری برترین استعدادها و نخبگان جامعه رصد می شود. آیین نامه جذب و بازداشت این افراد از سوی دولت ابلاغ شده و در حال تدوین آیین نامه آن هستیم.

وی افزود: همچنین به دنبال ایجاد پیوند بین استعدادهای برتر و صنعت در قالب برنامه‌ها و رویدادهای مشترک هستیم. هسته های نخبگانی را در 5 حوزه فرهنگی و اجتماعی، فناوری، آب و کشاورزی، حکمرانی شهری و معماری، بهداشت و درمان با رویکرد حل مشکلات استان ایجاد کرده ایم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: نخبگان استان در رشته های فنی، مهندسی و پزشکی مشغول هستند، اما کمبود بازار کار در علوم پایه و برخی از علوم انسانی مهم ترین دغدغه است، ضمن اینکه مراکز تحقیقاتی فعال در این زمینه ممکن است بسیار موثر باشد..


تعداد هسته های نخبه در قزوین رو به افزایش است

رجب پور بیان کرد: تلاش داریم با همکاری دانشگاه های استان مراکز تحقیقاتی را در مناطقی که بازار کار محدودی دارند افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: افزایش تعداد کانون های نخبگان مشکل محور در طرح احمدی روشن، برگزاری چندین رویداد مشترک با صنایع و شرکت های دولتی و افزایش تعداد افرادی که می توانند از امکانات اطلاع رسانی بنیاد نخبگان استفاده کنند از جمله برنامه هاست. دفتر بنیاد نخبگان قزوین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید