حمایت از سازمان بسیج پژوهشی ایده پردازان نخبگان / توانمندسازی نخبگان از طریق تشکیل هسته های علمی


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838633

رئیس سازمان تحقیق و توسعه بسیج چهارمحال و بختیاری:

تجویدی گفت: تفاهم نامه طرح جهاد فناورانه شهید فهری زاده بین سپاه حضرت کمر بنی هاشم (ع) و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با شعار هر پایگاه مقاومت دژ دانش بنیان منعقد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ تجویدی رئیس سازمان تحقیق و توسعه استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: تفاهم نامه طرح جهاد- فناوری شهید فخری زاده بین سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با شعار هر پایگاه مقاومت قلعه دانش بنیان منعقد شد.

وی افزود: در طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده زمینه فراهم شده تا همه مردم به ویژه اقشار کم برخوردار بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و با مفاهیم دانش بنیان آشنا شوند.
تجویدی ادامه داد: اگر ایده پرداز خلاقی باشد که طرحی با رویکرد نوآوری، دانش بنیان و اشتغال زایی ارائه کند، از آن طرح حمایت می شود.
تجویدی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا فرصتی را برای نخبگان در همه سطوح جامعه ایجاد کنیم تا برنامه های خود را ارائه دهند، گفت: همه پایگاه های مقاومت بسیج باید در سطح محلات با تشکیل هسته های علمی توانمند شوند.
وی خاطرنشان کرد: هر فرد خلاق و عقیدتی که برنامه داشته باشد می تواند به پایگاه های مقاومت بسیج مراجعه کند که پایگاه ها را به نهادها و مراکز مربوطه هدایت می کنند تا آموزش های لازم به مردم ارائه شود.
تجویدی گفت: سازمان بسیج پژوهشی نیز این آمادگی را دارد که با کمک هسته های علمی، استعدادها را در سطح همه حساب های مردمی شناسایی و با دعوت از آنها، استعدادها را به سمت شکوفایی سوق دهد.
وی افزود: پس از شناسایی استعدادها به همه افراد حداقل 8 ساعت آموزش و مهارت در زمینه ثبت اختراعات، شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و امکان سنجی پروژه ها داده می شود.
تجویدی با بیان اینکه دوره های آموزشی با همکاری پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، گفت: در این طرح پارک علم و فناوری وظیفه اعزام مدرس و برگزاری دوره های آموزشی را نیز در چارچوب قوانین و مقررات بر عهده دارد. . و دولتی که باید استعدادها را شناسایی کند و ضمن هدایت و توانمندسازی آنها را هدایت و حمایت کند تا بتوانند شرکت های دانش بنیان تشکیل دهند.
وی ادامه داد: هدف ما از طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده تربیت هزار و 250 بسیجی در قالب 10 هزار نفر ساعت کار است.
تجویدی در پایان خاطرنشان کرد: اثر نهایی ایده ها جمع آوری و در جشنواره جهادگران علم و فناوری در هفته بسیج ارائه می شود و از برترین ها قدردانی می شود.
لازم به ذکر است طرح جهاد فناوری شهید فخری زاده به همت سازمان بسیج پژوهشی کشور می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید