جشنواره جهادگران علم; مهمترین اقدام سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912582

جشنواره جهادگران یکی از مهمترین فعالیت های سازمان بسیج پژوهش و فناوری است که در آن ایده ها و برنامه های رزمندگان بسیجی ارائه و طرحی در میان آنها آشکار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه، امام خمینی (ره) با نام سازمان بسیج نعمت و گنجینه ارزشمندی را به ارمغان آورد و همه کشورهای ایران از این سازمان بهره مند بوده و هستند و همچنین جایگاه مقام معظم رهبری امام خامنه ای باعث رشد و بالندگی این سازمان شد. امروز درخت شده است، میوه های زیادی دارد.

این سازمان در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، جهادی و پژوهشی به مردم خدمات ارائه می دهد و از نخبگان، صاحبان ایده، جهادگر و … ساخته است. به گفته پریتان رهبر بسیج، بخشی از مردم باشیم. مردم

یکی بسیج را محلی برای تربیت و سازماندهی افراد مسلح برای حفظ امنیت کشور می داند، دیگری بسیج را مرکز برقراری نظم عمومی می داند، دیگری معتقد است که بسیج کانون تقویت و تحکیم فرهنگی و دینی است. اعتقادات و فضایل اخلاقی او همچنین معتقد بود که می توان از طریق بسیج کالاهای ضروری و کمیاب را در بین شهروندان توزیع کرد و در طول اجرای طرح گسترده و جهانی واکسیناسیون با بسیج آشنا شد.

اما در میان حوزه های مختلف این سازمان بخشی به نام علمی، پژوهشی و فناوری وجود دارد که در این راستا جهت اطلاع رسانی از اقدامات این بخش به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، به سطوح، معاونت ها و سازمان های مرتبط مراجعه کردند. به بسیج و با بیایید با آنها صحبت کنیم.


جشنواره جهادگران علمی مهمترین فعالیت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس است

احمدرضا قاسمی رئیس سازمان بسیج علمی، تحقیقات و فناوری استان فارس با گرامیداشت هفته بسیج گفت: جشنواره جهادی یکی از مهم ترین فعالیت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است که ایده های آن ارائه می شود. نقشه های بسیجیان و یکی از آنها افشا می شود.

وی افزود: بسیجیان دارای تألیف یا ترجمه کتاب و مقاله مورد حمایت قرار می گیرند و از کسانی که طرح و اختراع جدید داشته باشند تجلیل می شود.

قاسمی با بیان اینکه بهترین پایگاه علمی در جشنواره جهادگران ارائه و قدردانی می شود، تصریح کرد: از بهترین مدیر و شورای علمی، نخبگان قدردانی می شود و در عین حال در دستاوردهای بسیجیان در نمایشگاه و جشنواره شرکت خواهیم کرد.


حمایت مادی برای مخترعان و صاحبان ایده ها

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به حمایت از مخترعان بسیجی در این سازمان، گفت: در سازمان بسیج علمی، تحقیقات و فناوری واحدی به نام مخترع وجود دارد که ایده های آن و معمولاً از نوآوری ها حمایت می شود دارایی های مشهود سازمان بسیج مستقر می شود.

این مسئول گفت: طرح و نوآوری بسیجیان در کارگروه های داوری ما قرار گرفته است و اکثر این کارگروه ها در دانشگاه های معتبر از جمله دانشگاه شیراز عضویت دارند.

قاسمی همچنین اضافه کرد: طرح های جدید بسیجیان باید کاربردی، نیاز جامعه باشد همچنین گفتنی است بر اساس اولویت استان فارس می توان ایده ها در حوزه (گردشگری، کشاورزی، بهداشت و…) باشد. . .).

وی با بیان اینکه اگر ایده یا پروژه ای مورد نیاز جامعه باشد تا سقف 5 میلیون مورد حمایت مالی قرار می گیرد، تصریح کرد: اگر طرح های بسیجیان واقعا بتواند نیاز یک جامعه را برطرف کند می توانیم تا 200 میلیون را رایگان تامین کنیم. به آنها بستگی دارد.


خانه نخبگان بسیج فارس در سال 1367 ساخته شد

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به وجود خانه نخبگان در این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان از سال 88 به عنوان خانه نخبگان ساخته شد که فعال است و با در نظر گرفتن مشکلات، چالش ها، فرصت ها و ظرفیت های 5 هدف زیر کارگروه این مجلس عبارتند از کشاورزی، بهداشت، ساختمان، گردشگری و صنعت.

وی در ادامه افزود: هدف از وجود مرکز رشد در این سازمان، تبدیل نمونه های اولیه صاحبان ایده به یک مدل صنعتی و تجاری است تا بتوانند از حمایت های مالی بهره مند شوند. از کار خود برای توسعه ایده و فروش آن در فروشگاه استفاده کنید.


فارس در گیاهان دارویی مقام اول را دارد/ سازمان اطلاع رسانی علمی و فناوری فارس در رتبه اول کشور قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج علمی، تحقیقات و فناوری استان فارس تصریح کرد: از آنجایی که استان فارس در تولید گیاهان دارویی پیشتاز است، واحدی را در این سازمان به این معضل اختصاص داده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به منظور حمایت و دیده شدن از سوی نخبگان بسیجی و صاحبان ایده، ساخت پایگاه خبری علم و فناوری فارس را انجام داد، تصریح کرد: استان فارس دارای تجربه و ظرفیتی است. بسیجیانی که در این عرصه فعالیت می کنند خبرنگاران محترم از همه اقشار و بسیج را رصد، انتخاب و استخدام کردند.

قاسمی در پایان گفت: با تلاش خبرنگاران بسیجی استان فارس سال هاست که خبرگزاری علم و فناوری رتبه اول کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید