ظرفیت بهینه یزد برای تبدیل شدن به موتور محرکه گردشگری در کشور

ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792816

طباطبای رئیس جامعه هتلداران استان یزد گفت: یزد ظرفیت تبدیل شدن به موتور محرکه گردشگری در کشور و منطقه را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سید امیرناصر طباطبایی امشب در دیدار با رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم استان یزد، با اشاره به اینکه یکی از رسالت های ما در این کشور صدور انقلاب است و در طول این 40 سال دستگاه های مختلف در این زمینه اقدام کرده اند، گفت: وی بیان کرد: یکی از دستگاه هایی که مفتخر است در این امر دخیل است گردشگری است.

وی گفت: یکی از رسالت های ما مبارزه با اسلام است که در صنعت گردشگری دست یافتنی است و با سفر گردشگران به کشور و استان ها و به نمایش گذاشتن فرهنگ اسلامی این توهم از بین می رود.

طباطبایی ادامه داد: صنعت گردشگری صنعتی پاک و کم تقاضا است و با توجه به اینکه در کشور به ویژه در استان یزد مشکل کم آبی و آلودگی صنعتی داریم، صنعت گردشگری می تواند بسیار کارآمد باشد.

وی ادامه داد: در حوزه درآمد ارزی به عنوان یکی از دغدغه های اقتصادی کشور، حوزه گردشگری می تواند با سفر گردشگران خارجی تا حدودی این موضوع را پوشش دهد.

طباطبایی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در کشور ما بسیار ضعیف است، گفت: توسعه صنعت گردشگری می تواند با درآمدزایی از طریق استخدام اقشار ضعیف در بخش های مختلف به کم درآمدها و بیکاران کمک کند و گردشگری می تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه گردشگری از سال 98 افزایش یافته است، افزود: دولت دو تا سه ماه بعد به فکر حمایت از صنایع آسیب دیده بود که همان تصمیمات دیرهنگام اجرا نشد و بانک ها به آن عمل کردند. ستاد مبارزه با کرونا رعایت نکرد و فقط دستورات ستاد را برای بستن جاده رعایت کرد.

نماینده حوزه گردشگری در این جلسه ادامه داد: اگر چند اتفاق در یزد بیفتد این می تواند موتور محرکه گردشگری باشد که یکی از آنها منطقه ویژه گردشگری است که می توانیم به صورت پایلوت در یک بافت تاریخی شروع کنیم.

وی افزود: نگاه ویژه به انواع گردشگری شهرمان، گردشگری تاریخی و فرهنگی، ژئوتوریسم، سلامت و طبیعت گردی می تواند این صنعت را رونق بخشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید