سبزوار مجموعه ای از گنجینه های ارزشمند تاریخی/ اختیارات ویژه مدیران استانی برای حمایت از سرمایه گذاران گردشگری


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903181

ضرغامی گفت: سبزوار با جاذبه های تاریخی و فرهنگی فراوان مجموعه ای از گنجینه های ارزشمند تاریخی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از بناهای تاریخی سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهر دارای آثار تاریخی و فرهنگی مهمی است و همچنین در مسیر جاده تهران – مشهد قرار دارد که زائران میلیونی امام رضا(ع) در آن حضور دارند. (ع) هر سال حضور می یابند. ) از طریق این مسیر ارتباطی سفر کنید.

وی بیان کرد: شهر سبزوار با وجود آثار تاریخی و موقعیت جغرافیایی از زیرساخت های گردشگری مطلوبی برخوردار نیست که یکی از دلایل آن وجود بروکراسی پیچیده اداری در سال های اخیر است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ایجاد فضاهایی برای گردشگری مفرح برای شادی مردم و جوانان اشاره کرد و افزود: در این راستا حمایت های لازم برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام شده است.
ضرغامی تصریح کرد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران گردشگری به مدیران استانی و شهرستانی اختیارات ویژه داده شد و تسهیلات و مشوق هایی در این زمینه در نظر گرفته شد.
وی با اشاره به شخصیت حکیم ملاهادی سبزواری گفت: حکیم سبزواری در فلسفه و عرفان بی نظیر است و سیر فکری و آثار او جهانی است.
ایناهاش.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر پنجشنبه از کاروانسرای سبزوار و کلانتری روستای تاریخی زعفرانیه، مسجد تاریخی، بقعه اسرار، مسجد جامع و مدرسه فهریه این شهرستان بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید