انتقال فرهنگ و صدور انقلاب از طریق صنعت گردشگری میسر می‌شود/ دستگاه‌های استان موظف به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری هستند

آقامیری:

استاندار قم با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان موظف به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری هستند، گفت: انتقال فرهنگ، تاریخ غنی استان و صدور انقلاب از طریق توسعه صنعت گردشگری میسر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیدمحمد آقامیری امروز در همایشی که به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه گردشگری یک نوع صنعت است نگاه به این موضوع نیز باید صنعتی باشد.

وی افزود: هرچه بتوانیم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را افزایش دهیم شاهد نتایج مثبت اقتصادی و فرهنگی خواهیم بود. انتقال فرهنگ مهم‌ترین مسئله‌ای است که از طریق گردشگری رخ می‌دهد.

استاندار قم تصریح کرد: کشورها با رونق صنعت گردشگری به‌دنبال این هستند که پیام و فرهنگ خود را به جهانیان صادر کنند.

آقامیری خاطرنشان کرد: همه ما باید در نظر داشته باشیم که مکتب دینی‌مان، فرهنگ و تاریخ غنی ایران را از طریق صنعت گردشگری به جهانیان منتقل کنیم.

استاندار قم تصریح کرد: متولیان صنعت گردشگری در نظر داشته باشند، قم به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد باید المان‌هایی متناسب با فرهنگ استان در ورودی شهر نصب شود. متاسفانه درحال حاضر وقتی مسافر وارد استان می‌شود جز تبلیغات تجاری نماد دیگری را مشاهده نمی‌کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی هستیم گفت: گردشگری کشاورزی نکته‌ای است که در دنیا مطرح شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته، بدین جهت در استان قم نیز متناسب با این نوع گردشگری اقداماتی انجام شود.

استاندار قم اشاره کرد: مدیریت جدید استان نگاه مثبت و موافقی نسبت به توسعه گردشگری دارد و به‌دنبال این هستیم این صنعت مهم را در استان گسترش دهیم.

آقامیری تصریح کرد: برای توسعه گردشگری در حوزه‌های مختلف از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم تقاضا داریم اهتمام جدی در توسعه گردشگری داشته باشد و برنامه‌های متناسب با فرهنگ قم را برای ما ارائه دهد.

وی مطرح کرد: همه دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان از امروز موظف هستند زیرساخت‌های لازم جهت توسعه گردشگری را فراهم کنند و در این راستا تمام ظرفیت‌های خود را بسیج کنند. در توسعه گردشگری تنها اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توقع نداریم بلکه همه دستگاه‌ها باید به کمک این اداره کل بیایند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید