توسعه هوانوردی برای توسعه گردشگری شرق ایران / احیای کارگروه های گردشگری

ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793271

برای توسعه گردشگری در خراسان جنوبی نیاز به توسعه هوانوردی و تلاش بیشتر کارکنان برای ظرفیت سازی و تشکیل کارگروه گردشگری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، سامانه هوانوردی یکی از ارکان اصلی صنعت گردشگری است که بخشی از هزینه های گردشگران است، بنابراین در برنامه ریزی برای توسعه گردشگری توجه به این بخش و فرصت های فعلی و آینده آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پتانسیل و ظرفیت بالای خراسان جنوبی در اماکن، بافت های تاریخی و گردشگری، کویرهای پاک به ویژه وجود مناطق وسیع کویری و کویری، صنایع دستی، آداب و رسوم مردم در این منطقه باعث شده است که گردشگران زیادی همچنان به این استان سفر کنند. جادار دارند.

اگرچه صنعت گردشگری در خراسان جنوبی به دلیل گسترش تاج کم رنگ شده است، اما می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی از توسعه گردشگری غافل نشد و این مهم برای دوران بعد از تاج گذاری نیز قابل برنامه ریزی است.

متولیان امر گردشگری برای توسعه و رونق گردشگری نیازمند ارائه خدمات و برنامه های ویژه و همچنین راه اندازی تورهای کویرگردی از طریق دفاتر خدمات گردشگری و گردشگری در سطح استان هستند تا شاهد توسعه گردشگری و حضور مردم باشیم. گردشگران زیاد در خراسان جنوبی صنعت گردشگری در این استان همچنان نیازمند توجه مسئولان است.

محمد بهمنش، عضو هیأت مدیره دفاتر خدمات گردشگری کشور و رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار حاورستان، با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان بزرگ کشور با ظرفیت های غنی گردشگری است، اظهار داشت: این استان سومین استان بزرگ کشور با ظرفیت های گردشگری است. این استان برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده نیست.

زیرساخت های حمل و نقل نامناسب

وی زیرساخت های هوانوردی را عاملی موثر برای توسعه گردشگری ارزیابی کرد و افزود: متأسفانه زیرساخت های حمل و نقل مناسبی نداریم بنابراین مقصد گردشگری نبوده ایم.

رئیس انجمن حرفه ای خدمات گردشگری خراسان جنوبی گفت: با رونق زیرساخت های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی که برای مسافران آسان تر و سریعتر شده است، شاهد رشد گردشگری کشاورزی و طبیعت و میراث فرهنگی خواهیم بود. “

بهمنش یادآور شد: امیدواریم استاندار خراسان جنوبی به زیرساخت های گردشگری از جمله حمل و نقل هوایی توجه کند و ما به عنوان متولی دفاتر خدمات گردشگری در خراسان جنوبی در خدمت استان هستیم تا بتوانیم خدمات توسعه ای ارائه دهیم. گردشگری “.

وی گفت: در دوران پس از تاج گذاری پیش بینی ما این است که گردشگری افزایش چشمگیری داشته باشد اما باید زیرساخت ها را برای دوران پس از تاج گذاری در این حوزه و زمانی که گردشگری به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی توصیه نمی شود آماده کنیم.

11ad9b11 d830 4c57 918f f84e3162ad2a خبر خاکستری

از دست دادن حکمرانی در استان در زمان استانداران سابق

مدیر عامل هلدینگ گردشگری احیای میراث کویر گفت: در چند سال اخیر از زمان آقای پرویزی استاندار سابق خراسان جنوبی شاهد از دست رفتن مدیریت استانی که استانداری است و این امر باعث شده است. منجر به ورود استانداران و فرمانداران به استان شد. شما هیچ کدی ندارید

بهمنس تاکید کرد که حکومت باید به رهبری جدید اعتماد داشته باشد و تا زمان استقرار این حکومت، این روند ثبات حکومت داری در این ولایت حفظ خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه کارگروه گردشگری خراسان جنوبی از برنامه ریزی استانی خارج شده است. از استاندار تقاضا دارم حداقل هر ماه یک بار جلسات برنامه ریزی منظم در کارگروه گردشگری برگزار شود.

کارگروه های احیای گردشگری

این فعال گردشگری افزود: رکن اصلی تصمیم‌گیری کارگروه‌های گردشگری مبتنی بر دغدغه‌ها و مشکلات بخش خصوصی است که با انجمن‌های تخصصی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دیدار می‌کند.

بهمنش کارگروه های گردشگری را نقشه راه حمل و نقل هوایی استان خواند و گفت: تمام حرکت ها و تصمیماتی که استان می خواهد در آینده گردشگری شکل دهد باید بر اساس نقشه راه و برنامه ریزی ترسیم شود.

وی افزود: برنامه ریزی و نقشه راه از موازی کاری و تکراری شدن تصمیمات جلوگیری می کند و بسیاری از توانمندی های فعلی استان را در نظر می گیرد.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل هوایی در خراسان جنوبی تاثیر زیادی بر توسعه گردشگری و ظرفیت های استان داشته است، اظهار داشت: در این راستا توسعه حمل و نقل هوایی در خراسان جنوبی تاثیر زیادی بر توسعه گردشگری و ظرفیت های استان داشته است. هوا بالاست

وی گفت: هم اکنون 26 پرواز رفت و برگشت از بیرجند به تهران – بیرجند و دو پرواز دو طرفه از بیرجند به مشهد – بیرجند در هفته جاری انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با بیان اینکه پرواز بیرجند به تهران – بیرجند در روز پنجشنبه هفته جاری لغو شد، افزود: رایزنی هایی برای راه اندازی مجدد این پرواز از دی ماه امسال انجام شده است.

طهماسبی گفت: برنامه فعلی فرودگاه بیرجند مشکل پروازهای مسافری را حل می کند و با این برنامه سعی شده است یک پرواز صبح و یک عصر در برنامه پرواز به تهران باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر روزهای پنجشنبه و جمعه که مسافران برای پرواز بدشانسی می آورند، روزانه دو پرواز از فرودگاه بیرجند در روزهای شنبه تا چهارشنبه انجام می شود.

95 درصد مشکل پرواز خراسان جنوبی حل شده است

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با بیان اینکه 95 درصد مشکل پروازهای بیرجند به تهران برطرف شده است، افزود: می خواهیم یک پرواز 50 نفره از شنبه تا چهارشنبه را به پروازهای استانی اضافه کنیم تا پاسخگوی 100 درصدی پروازهای استانی باشد. “

طهماسبی ادامه داد: برای افزایش پروازهای مشهد با همه شرکت های هواپیمایی صحبت کرده ایم، همه ایرلاین ها به دلیل کمبود شدید ناوگان و نقدینگی خوشحال نیستند و ایرلاین ها به دلیل درآمدزایی تمایل بیشتری به پروازهای خارج از کشور دارند.

پیگیر افزایش پروازها به بیرجند هستیم

وی گفت: برای افزایش پروازها در استان سخت تلاش می کنیم. به عنوان یک دستگاه اجرایی، وظیفه اصلی ما تامین زیرساخت‌های پروازی مانند باند، سالن‌ها، برق و تجهیزات ناوبری است.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون همکاری ها خوب بوده است، گفت: برای توسعه پروازها در استان، مسئولان استانی مانند استاندار و نمایندگان مجلس باید با افزایش پروازها فرودگاه را همراهی کنند.

f58751fd bdce 4b78 91d6 15e6323095c7 خبر خاکستری

افزایش پروازها مستلزم هم افزایی برای همه کارکنان در خراسان جنوبی است

طهماسبی یادآور شد: با تلاش جمعی استاندار و نماینده مردم بیرجند درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی، وضعیت پروازهای استان به روند قابل قبولی رسیده است و این هم افزایی باید ادامه یابد.

وی گفت: لازم است با افزایش پروازها همه مسئولان عالی رتبه استانی کارکنان فرودگاه را همراهی کنند و این امر تاثیر زیادی در روند توسعه پروازهای استانی دارد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: شرکت های هواپیمایی حضور پرسنل استانی را برای افزایش پروازها می دانند و این حضور پرسنل در پذیرش پروازها موثر است.

طهماسبی با بیان اینکه فرودگاه بیرجند از نظر درآمدی مناسب است، افزود: پروازهای بیرجند به مقصد تهران دو تا چند روز دیرتر رزرو شد و این برای توسعه استان بسیار موثر است.

مردم از پروازها استقبال می کنند

وی با بیان اینکه وضعیت استقبال استقبال کنندگان از پروازها خوب است، افزود: در حال رایزنی برای ایجاد پرواز کیش با ظرفیت پروازی کمتر هستیم تا به تدریج ظرفیت این پرواز با تعداد افراد خوش شانس افزایش یابد. .

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی تهران را کریدور پروازی بیرجند می داند و می افزاید: با این سفر مردم به مرکز کشور نزدیک می شوند بنابراین مقصد بعدی خود را انتخاب می کنند.

طهماسبی با اشاره به اینکه خوشبختانه لغو پروازهای خاصی نداریم، گفت: افزایش پرواز مشهد در دستور کار است.

وی گفت: در حال حاضر پروازهای بین المللی نداریم.

حسین خسروی نماینده مردم بیرجند درمیان و هوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار هاورستان، حمل و نقل هوایی استان را یکی از شاخصه های توسعه در خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: ار.

وی با بیان اینکه رایزنی هایی با مدیرکل فرودگاه ها برای افزایش پروازهای استان انجام شده است، گفت: همچنین جلساتی با استاندار خراسان جنوبی برای هم افزایی پروازها برگزار شده است.

نماینده مردم بیرجند بین درمیان و حصف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمادگی افزایش پروازها در استان را داریم، گفت: .

حسروی خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز قول افزایش پروازها در خراسان جنوبی را داده و برای آن تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری با تلاش همه مسئولان استانی امکان پذیر است، گفت: با توجه به جلساتی که مسئولان استانی با شرکت هواپیمایی داشتند، منجر به افزایش پروازها به تهران شد.

بر اساس این گزارش، خراسان جنوبی با وجود منابع طبیعی فراوان گردشگری می تواند مقصد بسیاری از گردشگران باشد و تحقق این امر مستلزم توجه به مصادیق توسعه گردشگری و تشکیل کارگروه گردشگری با حضور مسئولان مسئول است. .

توجه به هوانوردی و توسعه آن تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری خراسان جنوبی دارد، لذا امیدواریم شاهد همکاری و هم افزایی مسئولان استانی در توسعه هوانوردی و همچنین توجه به ظرفیت های گردشگری و بررسی و معرفی این ظرفیت ها باشیم. گردشگران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید