ضرورت توسعه هوانوردی/گردشگری کوچک در لرستان نادیده گرفته شده است

ساعت: 22:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790870

کاملی با اشاره به اینکه توسعه هواپیماهای کوچک نیاز است، گفت: حوزه گردشگری لرستان مغفول مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، علی کاملی امشب در بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه هرم آباد اظهار داشت: تجهیزات، امکانات و نیروهای متخصص در این بخش وجود دارد و تنها چیزی که نیست این است که حوزه گردشگری این استان است. مورد توجه قرار نمی گیرد و به همین دلیل است که بسیاری از خطوط هوایی تمایلی ندارند.

وی افزود: لرستان استانی گردشگرپذیر و دارای منابع طبیعی فراوانی است. حمل و نقل هوایی کوچک می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند، اما دولت قادر به انجام آن نیست. ایجاد مناسب است و در صورت همکاری راه و شهرسازی می توان اقداماتی انجام داد.

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: از سوی دیگر استفاده از محموله های هوایی در این مسیر می تواند رونق داشته باشد که این امر با توجه به تولید محصولات کشاورزی و واردات تجهیزاتی که از طریق هوایی حمل می شود حائز اهمیت است. البته منطقه اقتصاد ویژه که نزدیک به فرودگاه است و همچنین مطالعات راه آهن تهران – هرم آباد – اندیمسک که در صورت راه اندازی حمل و نقل ترکیبی می توان شاهد توسعه و رونق این بخش بود.

کاملی گفت: ترکیب خدمات و کار هوانوردی باعث ایجاد اشتغال و توسعه می شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه نباید وارد محدوده شهری شود، گفت: باید به راه و شهرسازی اطلاع داده شود که در داخل شهر نیستند، جاده ها و سایر موانع باعث شده 288 متر طول باند معادل 35 میلیارد تومان داشته باشد.

مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اقدامات عمرانی در این بخش گفت: بهسازی ترمینال و مساحت فاز اول با هزینه پنج میلیارد تن، روشنایی باند، بهسازی دیوارهای آسیب دیده سیل، دوربین مدار بسته با هزینه سه میلیارد تن، بهسازی اماکن و ساختمان ها در این مدت فرودگاه با دو میلیارد، ساخت نمازخانه و ارتقای امنیت ساخته شد.

وی گفت: پیشنهادهایی برای آبادانی و توسعه ارائه شده است. یکی از مشکلات این است که پروازهای زیادی در فرودگاه ها انجام نمی شود و این استان روزانه حداقل سه پرواز به تهران را بر عهده دارد و باید روزانه حداقل دو پرواز انجام شود. انجام شده. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید