ضرورت توسعه هوانوردی عمومی و حمل و نقل هوایی بار در لرستان


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817035

کاملی گفت: هوانوردی عمومی و حمل و نقل هوایی در لرستان در حال توسعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کاملی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: پروژه فرودگاه شهدای خرم آباد از سال 91 با کمک مدیرعامل فرودگاه های کشور و یک شرکت ناوبری هوایی پس از سه سال تعطیلی و حجم زیاد یکی از پروژه های نیمه تمام عمرانی کشور بود. در بهمن ماه سال 99 مجدداً فعال شدیم و نیازمندی های پیمانکار پروژه را برآورده کردیم و همزمان با سایر پروژه های مهم حمل و نقل کشور در کنار 19 پروژه دیگر، این فرودگاه را با ارزش روزانه بیش از 344 میلیارد و 750 میلیون تن افتتاح کردیم. در 7 فوریه امسال

وی افزود: در سال 99، 706 پرواز در فرودگاه خرم آباد انجام شد که این تعداد در سال جاری به 888 پرواز رسید که نسبت به سال گذشته حدود 28 درصد افزایش داشت. همچنین در سال 1378 تعداد 39974 مسافر به این فرودگاه جابه جا شدند که در سال جاری به 44982 مسافر رسید و حدود 15 درصد افزایش داشتیم.

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: در حوزه حمل و نقل بار سیار و غیر سیار نسبت به سال گذشته 91 درصد رشد داشته ایم اما در حوزه حمل و نقل غیر باری این میزان می توانست بسیار بیشتر باشد. گفتنی است، بیش از هزار پرواز مقصد داشتیم، اما در نیمه دوم سال به دلیل کاهش ناوگان ایران ایر و ماهان، پروازها کاهش یافت. البته با پیگیری های فراوان استاندار و معاونت عمرانی در تلاش هستیم تا تعداد پروازها را افزایش دهیم.

وی افزود: طی جلسات متعدد با نمایندگان استان و البته به دنبال آن، به دنبال فعال سازی و توسعه بحث هوانوردی عمومی و حمل و نقل هوایی در استان هستیم، چرا که استفاده از هواپیماهای با ظرفیت کمتر سود بیشتری برای آن دارد. استان هایی مانند لرستان: توسعه حمل و نقل هوایی بار در استان ما که یک استان کشاورزی است نیز می تواند مفیدتر باشد.

کاملی گفت: اگر می خواهیم استانی توسعه یافته داشته باشیم باید به بحث خدمات به ویژه خدمات گردشگری توجه کنیم و باید تبیین و زمینه حضور فعال بخش خصوصی را برای تحقق بخشیدن و تهیه بسته های خوبی فراهم کنیم. جذب توریست چرا؟ «فرودگاه شهدای خرم آباد با جذب گردشگر و وابستگی به مسافران استانی، آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد گفت: ایجاد زیرساخت ها و شرایط مناسب برای فرودگاه شهدای خرم آباد یکی از وظایف دولت است که علاوه بر ارائه خدمات در تمامی حوزه ها از جمله بحران، حفاظت غیرعامل، امداد و نجات، پروازهای VIP/CIP و روتین هوایی خدمات حمل و نقل.»، در زمینه رونق گردشگری و ایجاد اشتغال در استان بسیار مؤثر است و برای ایجاد شغل برای 400 نفر یعنی با هزینه بسیار کم و بدون استفاده از بودجه عمومی کشور، امکان ایجاد شغل برای 400 نفر وجود دارد. در این استان در حالی که اگر بخواهیم همین شغل را از طریق صنعت ایجاد کنیم به چند هزار میلیارد تن نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه باید همواره بدون توجه به نوع پرواز و تعداد پرواز زیرساخت های خود را به استاندارد بین المللی ارتقا دهد تا هر زمان که بخواهیم و هر استانی که می تواند از خدمات فرودگاه ها استفاده کند، خدمات لازم را ارائه دهیم. .قطعا سود بیشتری خواهد داشت.

کاملی گفت: از نظر زیرساخت ها آمادگی کامل داریم و آماده ارائه خدمات فرودگاهی برای پروازها و برنامه های پروازی هستیم که رهبری عالی استان، ریاست عمومی گردشگری، حج و سکتور خصوصی برنامه ریزی کرده و موظف به اجرای آن هستند. به عنوان مثال: «اگر سازمان میراث فرهنگی بخواهد به مشهد مقدس پرواز کند یا سازمان حج و زیارت بخواهد در همه این موارد به عتبات عالیات و دار پرواز انجام دهد، ما آماده ارائه خدمات هستیم.

وی افزود: استاندار و سایر مسئولان به دنبال این پروازها هستند، در حال پیگیری هستیم و امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید