نادیده نگرفتن فرصت گردشگری روستایی در چرخه اصلاحات اقتصادی/ باید از گردشگری روستایی به عنوان صنعت درآمدزا بهره برد.


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890309

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان:

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با بیان اینکه اشتغال مهمترین موضوعی است که در روستاهای هدف گردشگری دنبال می شود، گفت: رونق بخش گردشگری، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده مالی از جمله مواردی است که مزیت هایی که گردشگری روستایی به همراه دارد و این فرصت را نباید در چرخه اصلاحات اقتصادی از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری تاثیر مثبتی در توسعه اقتصاد محلی دارند، گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت سالم و پاک نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور دارد و روستاها نیز در این زمینه فرصت های زیادی دارند. رشته.

وی افزود: جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه داشته باشد که در این راستا روستاهای هدف گردشگری نیز بستری برای درآمدزایی روستاییان خواهند بود، بنابراین تمرکز بر قرارگیری روستاها در سفر گردشگران برای جذب گردشگر و معرفی مردم است و از آداب و رسوم منطقه پیروی می کند که می تواند در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان موثر باشد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه پذیرش گردشگر یکی از اقدامات لازم برای توسعه این صنعت در روستاها است، گفت: روستائیان باید قبول کنند که ورود گردشگران باعث افزایش درآمد و رونق روستاها خواهند شد. اما احداث، توسعه، تسطیح راه های دسترسی، بهسازی راه ها، ارتقای کمی و کیفی امکانات موجود در روستا و ایجاد سرویس های بهداشتی کافی از زیرساخت های توسعه گردشگری روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه همه جانبه این صنعت در روستاها نیز ترویج فرهنگ گردشگری مسافران ضروری است، تصریح کرد: نباید محیط زیست تخریب شود و مزارع و باغات آسیب نبیند و یا به محیط طبیعی آسیب نرسد. باقی گذاشتن زباله های تجزیه ناپذیر و آلودگی رودخانه ها روستا را ویران کرد.

باقری اذعان داشت: جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی از جمله شاخص های دخیل در معرفی و انتخاب روستاها به عنوان روستاهای هدف گردشگری است.

وی با بیان اینکه اشتغال مهمترین موضوعی است که در روستاهای هدف گردشگری به آن پرداخته می شود و در این زمینه اعتباراتی برای توسعه زیرساخت های روستاهای هدف گردشگری در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این امر به همراه دارد و نباید از این فرصت در روستاهای هدف گردشگری غافل شد. چرخه اصلاحات اقتصادی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زنجان با بیان اینکه گردشگری علاوه بر درآمد و اشتغال زیادی که ایجاد می کند، از نظر معماری و ساختار زندگی مردم در برخی روستاها برای مردم استان های دیگر جذاب است. ادامه داد: ما باید از این فرصت استفاده کنیم. به عنوان یک صنعت درآمد زا مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه روستاهای ماری، ونک، کلکش و شیلندر از جمله روستاهای زیبای شهرستان زنجان با قدمت تاریخی هستند که دارای جاذبه های طبیعی مناسبی برای جذب گردشگر هستند، گفت: روستای لار با ساختار خانه های پلکانی، استفاده از نظافت و نظافت. انرژی پایدار، آبشار پتانسیل ها و جاذبه های طبیعی از جمله روستاهای هدف گردشگری هستند. همچنین روستای حیسیران یکی از روستاهای هدف گردشگری مذهبی و طبیعت گردی با جاذبه های طبیعی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید