رتبه چهارم فرودگاه یاسوج در توسعه زیرساخت های هوانوردی

یکی از ملزومات توسعه این استان علاوه بر ظرفیت و اعتبارات، توسعه و توجه ویژه به تقویت ناوگان هوایی و فرودگاهی برای اطمینان از حمل و نقل و جابجایی مسافران و بارها، تردد و حضور ایمن است. سرمایه گذاران استانی و خارجی در این استان هستند و با تحقق این مشکل نقش پروازهای هوایی در توسعه استان افزایش می یابد.

ae75dd5d ba69 498d 8465 7bf3cf9b2064 خبر خاکستری

بنابراین راه اندازی خطوط هوایی و فعال سازی پروازها به مناطق مختلف کشور و حتی خارج از کشور می تواند مسیر توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را هموارتر کند.

رئیس فرودگاه یاسوج در گفتگو با صبح زاگرس به مهمترین دستاوردها و برنامه های توجه به نقش پروازهای هوایی در توسعه استان پرداخت و گفت: نامه ای از سازمان برنامه ریزی، نظارت و برنامه ریزی کشور دریافت شد. شرکت ناوبری هوایی ایران و نتایج شاخص های کلی و ارزیابی فرودگاه های کشور را اعلام کرد.در این نامه فرودگاه یاسوج رتبه 4 را در بین فرودگاه های کشور در زمینه زیرساخت های عملیاتی و هوایی در حوزه عمومی کسب کرده است. و عملکرد خصوصی

عنایت انصاری فرد به تلاش بیشتر برای ارتقای رتبه فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: با تکمیل تجهیزات و توسعه زیرساخت ها و افزایش کیفیت می توان رتبه استان را در سال های آینده ارتقا داد.

وی توسعه زیرساخت ها و وظایف مدیران فرودگاه ها را مورد بحث قرار داد و تاکید کرد: مدیران فرودگاهی در تلاش هستند تا زیرساخت هایی را برای انواع پروازها ایجاد کنند که در این راستا تمامی زیرساخت های فرودگاه یاسوج آماده شده و فرودگاه به مرز هوایی و امکانات مجهز شده است. تمامی پروازهای بین المللی در فرودگاه یاسوج برقرار شد.

انصاری فرد به توزیع فرودگاه های کشور تا مرز هوایی اشاره کرد و ادامه داد: در سال 1400 سه فرودگاه کشور به مرز هوایی مجهز شدند اما در بین این سه فرودگاه، فرودگاه یاسوج توانست زیرساخت های پروازهای بین المللی را فراهم کند.

06357042 7153 43b1 b479 752b4a793158 خبر خاکستری

وی با تاکید بر اینکه ممکن است سازمان حج و زیارت همکاری ویژه ای برای برقراری پروازهای نجف و کربلا داشته باشد، گفت: در استان یکی از آژانس ها برای پرواز به نجف تلاش می کند اما هزینه پروازها بالاست و ورود حج. زیارت و زیارت سازمان زیارت زیارت و پیگیری پرداخت اقساطی هزینه ها می تواند دلیل پرواز فرودگاه یاسوج به عتبات و برآورده شدن مطالبات مردم از این سفر زیارتی باشد.

رئیس فرودگاه یاسوج به خرید تجهیزات زیرساختی برای فرودگاه یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: حدود 6 میلیارد تومان برای خرید زیرساخت هایی مانند سرور، سیستم و اتاق های تخصصی هزینه شده است تا پروازها به نحو مطلوب تری پیگیری شود.

این مسئول گفت: مذاکراتی با مدیران نفتی در شرکت های جنوبی برای برقراری پرواز چارتر از یاسوج به شرکت های جنوبی انجام شد تا جوانان استان مجبور نباشند برای پرواز در استان های دیگر حضور داشته باشند.

انصاری فرد با قدردانی از همکاری استاندار و نمایندگان مجلس برای افزایش کیفیت پروازها به مذاکرات برای افزایش تعداد پروژه ها اشاره کرد و ادامه داد: در این مذاکرات و تلاش ها سعی شده است پروازهای یاسوج به تهران افزایش یابد.

انصاری فرد در پایان گفت: توسعه ساختمان های عمرانی فرودگاه، زیرساخت های عملیاتی، توجه به نصب بادسنج برقی، اختصاص 4 میلیارد تومان برای ساختمان آتش نشانی برای افزایش ایمنی پرواز، ارتقای استانداردهای امنیتی از دیگر اقدامات و برنامه های توسعه زیرساخت ها و پروازها در یاسوج است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید