کارشناس هوانوردی: جنگنده های اسرائیلی ممکن است پس از حمله به ایران باند فرودگاه نداشته باشند

کارشناس هوانوردی: جنگنده های اسرائیلی ممکن است پس از حمله به ایران باند فرودگاه نداشته باشند

روز جدید در صورت حمله، اسرائیل باید همزمان با هواپیماهای ایرانی و سیستم های دفاعی آن و همچنین حملات تلافی جویانه احتمالی حزب الله لبنان و حماس از نوار غزه مقابله کند. دولت ایران روابط نزدیکی با حماس و حزب الله دارد و از آنها حمایت مالی و نظامی گسترده ای می کند.

نیویورک تایمز درباره اختلافات داخلی بر سر حمله به ایران می نویسد: «قابلیت های دفاعی ایران اکنون بسیار قوی تر از سال 2012 است، آخرین باری که اسرائیل به فکر حمله جداگانه بود. اهداف اصلی آن دفاع بهتر و موشک های سطح به سطح بیشتری دارند که می توانند به سرعت از تونل های خود شلیک کنند.

تل اینبار، کارشناس هوانوردی و مدیر سابق مؤسسه تحقیقات استراتژیک هوافضای فیشر، گفت: «کاملاً ممکن است» هواپیماهای اسرائیلی بتوانند موشک‌های ایرانی را در حال نابودی باندهای خود در هنگام بازگشت به اسرائیل ببینند.

مقامات اسرائیلی هنوز نگفته اند که ایران در صورت حمله اسرائیل با کدام خط قرمز روبرو خواهد شد. اما یک مقام ارشد دفاعی به نیویورک تایمز گفت که غنی سازی 90 درصد اورانیوم می تواند چنین خط قرمزی باشد. به گفته مقامات آمریکایی، ایران در حال حاضر 60 درصد غنی شده است. برای ساخت سلاح هسته ای به غنی سازی 90 درصدی نیاز است.

مقامات اسرائیلی همچنین گفتند که مدت زمان آماده سازی برای حمله به ایران نباید تعجب آور باشد، زیرا رسیدن به سطح حمله احتمالی در سال 2012 نیز پس از سه سال آماده سازی بود.

دیدگاهتان را بنویسید