جنگنده های اسرائیلی به اهداف نظامی سوریه حمله کردند

ساعت: 00:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1791926

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که جنگنده های اسرائیلی در 8 ژوئن برای مقابله با سلاح های شیمیایی به سوریه حمله کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واشنگتن پست به نقل از منابعی گزارش داد که جنگنده های اسرائیلی در 8 ژوئن به تاسیسات نظامی سوریه در ارتباط با برنامه قبلی تسلیحات شیمیایی حمله کردند.

این روزنامه نوشت: هواپیماهای جنگی اسرائیل به سه تاسیسات نظامی در نزدیکی شهرهای دمشق و حمص حمله کردند. در این حمله هفت نفر از جمله یک سرهنگ و یک مهندس شاغل در آزمایشگاه مخفی ارتش سوریه کشته شدند.

این روزنامه همچنین مدعی است که حملات قبلی اسرائیل در سوریه همواره نیروهای نیابتی ایران و تجهیزات تسلیحاتی را هدف قرار داده است، اما حمله 8 ژوئن به تاسیسات نظامی سوریه در گذشته با برنامه تسلیحات شیمیایی این کشور مرتبط بوده است.

واشنگتن پست می‌گوید برخی از مقامات سابق اطلاعاتی ایالات متحده و غرب معتقدند که این حملات بر اساس اطلاعاتی صورت گرفته است که نشان می‌دهد دولت سوریه در حال دستیابی به تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی قابلیت‌های تسلیحات شیمیایی خود است که ظاهراً هشت سال پیش آن‌ها را رها کرده است.

مقامات دمشق از سال 2013 مکررا استفاده یا تولید تسلیحات شیمیایی را رد کرده اند. با این حال، تروریست های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا دولت سوریه را به انجام حملات شیمیایی متهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید