رویترز: هواپیمای ایران، دلیل حمله اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه/ فرودگاه پس از بمباران اسرائیل (+عکس)

رویترز: هواپیمای ایران، دلیل حمله اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه/ فرودگاه پس از بمباران اسرائیل (+عکس)

روز جدید : قبل از حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه، یک هواپیمای باری ایرانی در نزدیکی فرودگاه بود.

رویترز به نقل از منابع نوشت که آخرین حملات اسرائیل به سوریه علیه حمایت هوایی ایران از سوریه انجام شده است.

رویترز می نویسد که حملات هفته گذشته اسرائیل به فرودگاه حلب قبل از فرود هواپیمای ایرانی در آن فرودگاه بوده است.

هفته گذشته اسرائیل به فرودگاه حلب در شمال سوریه و سپس فرودگاه دمشق حمله کرد.

رویترز به نقل از منابع می گوید: اسرائیل حملات خود را به فرودگاه های سوریه افزایش می دهد. هدف از این اقدام مقابله با افزایش استفاده تهران از پشتیبانی هوایی و انتقال تسلیحات به گروه های متحدش در سوریه و لبنان از جمله حزب الله است. منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی در منطقه به رویترز گفتند.

رویترز به نقل از دیپلمات‌ها و منابع اطلاعاتی در منطقه می‌افزاید: اسرائیل مدت‌هاست که دشمن خود، ایران، در سوریه را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند و به دنبال گسترش منطقه حمله خود برای حمله به روشی جدید برای انتقال تسلیحات است. ایران در سوریه است.» هدف روش جدید استفاده از فرودگاه های سوریه است.

فرودگاه حلب پس از حملات هوایی اسرائیل

رویترز: هواپیمای ایرانی دلیل حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه

آخرین حملات اسرائیل هفته گذشته به فرودگاه حلب در شمال سوریه آسیب رساند. این حمله قبل از رسیدن هواپیما از ایران انجام شد. یکی از فرماندهان نیروهای متحد ایران که با این حادثه آشناست، این موضوع را در گفتگو با رویترز مطرح کرد.

ران بن باراک، رئیس کمیته دفاع و روابط خارجی پارلمان اسرائیل (کنست) نیز گفت: هدف اسرائیل در سوریه جلوگیری از طرح ایران برای ایجاد جبهه جدیدی برای مقابله با اسرائیل در سوریه و تقویت توان حزب الله در سوریه است. لبنان.”

وی در گفت و گو با رادیو تل آویو مدعی شد که «اسرائیل توانست با روش های مختلف این برنامه را خنثی کند».

اسرائیل پس از حمله به فرودگاه حلب در شمال سوریه، به فرودگاه دمشق نیز حمله کرد که به آن فرودگاه آسیب رساند. پیش از این نیز اسرائیل حملاتی به فرودگاه دمشق داشت که باعث شد این فرودگاه به مدت دو هفته تعطیل و غیرقابل استفاده باشد.

فرودگاه حلب سوریه پس از حملات هوایی اسرائیل

رویترز: هواپیمای ایرانی دلیل حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه

منابع اطلاعاتی غربی اعلام کردند که حملات اسرائیل به سوریه برای جلوگیری از ورود هواپیماهای باربری ایران انجام شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این گزارش ها خودداری کرد.

اسرائیل در 11 سال گذشته حملات زیادی به سوریه انجام داده است. رسانه های اسرائیلی مدعی شدند که برخی از این حملات علیه مواضع گروه های متحد ایران انجام شده است.

وزیر خارجه سوریه درباره حملات اخیر اسرائیل به فرودگاه های حلب و دمشق گفت: «اسرائیل با آتش بازی می کند» و تهدیدی برای امنیت منطقه است.

منابع دیپلماتیک منطقه به رویترز گفتند که حملات اخیر اسرائیل نشان از تغییر جهت حملات اسرائیل در سوریه دارد. آنها گفتند: اسرائیل حمله به زیرساخت های مورد استفاده در حمایت مسلحانه ایران از لبنان را آغاز کرده است. در گذشته فقط تجهیزات مورد هدف قرار می گرفت نه فرودگاه.

به گفته منابع اطلاعاتی غربی و منابع نظامی در منطقه به رویترز، ایران به انتقال تسلیحات به سوریه از طریق مسیرهای هوایی و هواپیماهای تجاری (از طریق فرودگاه های دمشق و حلب) به جای مسیرهای زمینی ادامه می دهد.

فرودگاه حلب پس از حملات هوایی اسرائیل

رویترز: هواپیمای ایرانی دلیل حمله اسرائیل به فرودگاه حلب سوریه

منابع اطلاعاتی غربی گفتند که جمع‌آوری اطلاعات امنیتی اسرائیل نشان می‌دهد که بسیاری از پروازها برای انتقال تسلیحات و تجهیزات نظامی کوچک استفاده می‌شد که از طریق پروازهای منظم از تهران انجام می‌شد.

در سال ۲۰۱۹، آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان ایران را تحریم کرد. دلیل این تحریم، انتقال تسلیحات و نیروهای ایرانی به سوریه بود.

یورونیوز همچنین نوشت: بررسی تصاویر ماهواره ای منتشر شده در روز پنجشنبه نشان می دهد که حمله اسرائیل به فرودگاهی در سوریه و ایجاد حفره در باند این فرودگاه بین المللی، به سازه ای در نزدیکی یگان نظامی نیز آسیب وارد کرده است.

پس از حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب در شامگاه چهارشنبه، آزمایشگاه Planet Labs PBC تصاویر ماهواره ای خود را از لاشه این حمله منتشر کرد که نشان می دهد چندین خودرو در قسمت غربی باند فرودگاه آسیب دیده اند. آثار آتش سوزی و ایجاد حفره در این قسمت از باند فرودگاه نیز قابل مشاهده است.

همچنین در جنوب قسمت آسیب دیده باند فرودگاه و نزدیک قسمت نظامی آن، سازه ای شبیه به تجهیزات رادیویی یا ناوبری آسیب دیده و آسفالت اطراف آن سوخته به نظر می رسد.

بر اساس اطلاعات ردیابی پرواز، درست قبل از حمله، یک هواپیمای باری متعلق به شرکت ایرانی یاس ایر در ارتفاع و موقعیتی در حال پرواز بود که به نظر می رسید در فرودگاه حلب در شرف فرود بود. البته هواپیماهای باری که بر فراز سوریه پرواز می کنند اغلب اطلاعات موقعیت مکانی خود را منتشر نمی کنند تا تحت تأثیر تحریم های بین المللی علیه دولت بشار اسد قرار نگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید