کانال 12 اسرائیل: بخشی از رزمایش آمریکا و اسرائیل “عملیات شبیه سازی شده برای بمباران تاسیسات هسته ای ایران” بود.

کانال 12 اسرائیل: بخشی از رزمایش آمریکا و اسرائیل “عملیات شبیه سازی شده برای بمباران تاسیسات هسته ای ایران” بود.

تایمز اسرائیل نوشت: در این رزمایش که «درخت بلوط» نام دارد، حدود «شش هزار و چهارصد» سرباز آمریکایی به همراه بیش از «هزار و پانصد» نظامی اسرائیلی و همچنین «یکصد و چهل» هواپیما از جمله بمب افکن های استراتژیک. . جت های جنگنده B-52 و F-35 های فوق مدرن و همچنین “دوازده” شناور، از جمله یک ناو هواپیمابر، شامل شدند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این رزمایش عموماً «پیامی به جمهوری اسلامی» تلقی می‌شود، هرچند مقامات آمریکایی گفته‌اند که این رزمایش به طور مشخص کشور خاصی را هدف قرار نمی‌دهد.

کانال 12 اسرائیل نیز بدون ذکر منبع گزارش داد که بخشی از این رزمایش شامل «شبیه سازی عملیات بمباران تأسیسات هسته ای ایران» است.

هرزی لوی، فرمانده ارتش اسرائیل گفت: این رزمایش سطح برنامه ریزی و اجرای عملیات ترکیبی ما را بالا برد.

وی افزود: اسرائیل قادر به دفاع از خود است، اما همیشه خوب است که بزرگترین شریک خود را در کنار خود داشته باشیم تا از یکدیگر بیاموزیم، این مشارکت عملیاتی توانایی ما را برای مقابله با طیف گسترده ای از چالش های امنیتی در منطقه تقویت می کند. از ارتش اسرائیل.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده CENTCOM نیز گفت: “امروز، مشارکت بین سنتکام و ارتش اسرائیل قوی تر است و همچنان در حال رشد است و مشارکت ما سنگ بنای تعهد ما به گسترش همکاری امنیتی منطقه ای است.”

دیدگاهتان را بنویسید