محسن رضایی: با تحریک باکو می خواستند تفکر و تمرکز ارتش، سپاه و دولت را به سمت شمال سوق دهند تا اسرائیل بتواند تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کند.

محسن رضایی: با تحریک باکو می خواستند تفکر و تمرکز ارتش، سپاه و دولت را به سمت شمال سوق دهند تا اسرائیل بتواند تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کند.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ارتقای جمهوری آذربایجان و انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بین اسرائیل و جمهوری آذربایجان برای ایجاد شورش در شمال ایران و تغییر ذهنیت و تمرکز بود. ارتش ایران، سپاه و دولت ایران در شمال تا اسرائیل بتواند به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند.”

معاون اقتصادی رئیس جمهور در خصوص فشار و محاصره اقتصادی دشمنان علیه ایران گفت: در کشور ما ضعف ها و مشکلاتی وجود دارد اما کسانی که در پشت صحنه هستند و برنامه ریزی می کنند، هدفشان جلوگیری از شکست حصر اقتصادی است.

محسن رضایی در جمع یاران و شهدای سپاه در استان لرستان ضمن تسلیت شهادت ملا محدین حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: مردم لر هستند. یکی از طوایف اصیل ایرانی از نهاوند و ملایر گرفته تا بروجرد، خرم آباد، الیگودرز، درود و کوهدشت. از چهارمحال و بختیاری، فارسون، اردل و لردگان تا شهرهای شمالی خوزستان، یعنی. ایذه و مسجد سلیمان در کنار یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و ممسنی در ده استان زندگی می کنند و همواره مرکز دفاع ایران بوده و هزاران سال است که همیشه در قلب ایران حضور داشته و همواره در خط مقدم بوده اند. دفاع از ایران و اسلام.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: مقام معظم رهبری چند سال پیش در یادواره شهید علیمردان خان تعبیر زیبایی از قوم لر داشتند با این مضمون که: بختیاری ها و لرها از بهترین ها و بهترین ها هستند. مردمان وفادار ایرانی و دارای صفت صداقت، شجاعت و تلاش، صفا و پایداری بر اساس اعتقادات اسلامی و شیعه هستند.

رضایی گفت: ما افتخار می کنیم و وظیفه خود می دانیم که به هر طریقی از ایران و اسلام پاسداری کنیم و هیچ گاه به ایران ظلم و تجاوز نکرده ایم و افتخار می کنم که در جمع این مردم سرافراز ایران اسلامی هستم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به شرایط کشور گفت: همه اقوام ایرانی به ویژه ایل سرافراز لر باید در صحنه باشند تا ایران از این شرایط عبور کند.

وی بیان کرد: توافق هسته ای ایران با قدرت های بین المللی امتیازی قهرمانانه بود و ایران برای رفع تحریم ها و محاصره اقتصادی از بسیاری از خواسته های خود صرف نظر کرد. اما برخلاف توافق بین المللی برجام، قلدری به نام ترامپ آمد و این توافق را لغو کرد و علاوه بر تحریم های قبلی که قبل از برجام وجود داشت، روزی نبود که تحریم جدیدی علیه ایران و حتی بایدن اعمال نکند. از ابتدا تا کابینه خود تحریم هایی را اعمال کردند و محاصره اقتصادی شدیدی را علیه فروش نفت، کشتیرانی، بنادر، بازرگانان و شرکت های ایرانی اعمال کردند و بسیار امیدوار بودند و معتقد بودند که ایران به زودی مانند آمریکا، اروپا و ایران تسلیم آنها خواهد شد. شوروی در اوایل انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی چنین اتفاقی را رقم زد. آنها رژیم بعث را برای حمله به ایران تحریک کردند و تا زمانی که رژیم بعث خرمشهر را تصرف کرد و آبادان را محاصره کرد، چند کیلومتری اهواز بود و از مرزهای ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی وارد شد. آنها بسیار امیدوار بودند که یا ایران تسلیم شود یا برخی از استانهای آن جدا شوند. اما بعد دیدند که همه اینها یک فانتزی بزرگ است.

رضایی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم با دولتی مواجه شدند که شروع به شکستن دیوار تحریم اقتصادی کرد و فروش نفت را افزایش داد و درب بسیاری از بازارهایی را که به روی ما بسته بود باز کرد و حالا دیدند که محاصره اقتصادی است. ایران شکسته است. در شش ماهه اول دولت یعنی نیمه دوم سال 1400، تجارت ایران افزایش یافت و تورم شروع به کاهش کرد. آنها دریافتند که تغییر محسوسی در حکومت کشور رخ داده است. از این رو طرح جدیدی برای تلفیق تفرقه داخلی با فشار و محاصره اقتصادی انجام دادند و برای آن اشتباهات داخل کشور را در نظر گرفتند و فعال کردند.

وی افزود: یکی از این اشتباهات، بحث فرهنگی است و برنامه این بود که مردم ایران را به دو دسته موافق و مخالف حجاب تقسیم کنند و با ایجاد جنگ داخلی، ایران تسلیم تحریم های خارجی شود. اشتباه دوم، تحریک بود. برخی کشورها علیه ایران؛ مثلاً تحریک جمهوری آذربایجان و امضای قراردادهای تسلیحاتی بین اسرائیل و جمهوری آذربایجان به گونه ای که در شمال ایران شورش رخ دهد و تفکر و تمرکز ارتش، ارتش و دولت ایران به سمت شمال حرکت کند. اسرائیل می تواند تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کند. از طرفی فکر می کردند که در شمال غرب ایران، اقوام ترک ایرانی را به حمایت از جمهوری آذربایجان و مخالفت با حکومت ایران وادار می کنند، اما وفاداری آذربایجان، اردبیل و زنجان به میهن خود ایران اسلامی، نقشه آنها را نقش بر آب کرد اشتباه سوم تضعیف رکن و پست وحدت و وحدت ملی در ایران بود، یعنی. مسئله حکومت و رهبری بود و دشمنان تمام توان خود را به کار گرفتند تا این ستون و ستون وحدت ایران را متزلزل کنند، اما ناکام ماندند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از مرداد ماه سال گذشته که مذاکرات برجام به دلیل زیاده خواهی طرف مقابل به بن بست رسید، دشمنان برای برهم زدن اوضاع داخلی ایران برنامه ریزی کردند و به همین دلیل از شهریور ماه شروع به ایجاد قیام کردند. بسیار امیدوار بود، اما شکست خورد. و سپس به تعطیلی بازارها رفتند و دیدید با آن مغازه دار سننجی چه کردند که به رئیس جمهور تبریک گفت که 48 ساعت بعد مجبور شد برای کاهش فشار عذرخواهی کند.

رضایی در پایان با اذعان به وجود مشکلات در کشور گفت: در کشور ما ضعف ها و مشکلاتی وجود دارد اما کسانی که پشت صحنه هستند و برنامه ریزی می کنند هدفشان جلوگیری از شکست حصر اقتصادی است چرا که دیده اند و بدانید که محاصره اقتصادی را می توان شکست.

دیدگاهتان را بنویسید